به گزارش اکونا پرس،

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش یک هزار تومانی نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۸۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۳ هزار و ۲۰۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۳ هزار و ۴۰۰ و خرده فروشی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۱۳ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این منبع آگاه با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار افزود: قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۲ هزار، سینه بدون کتف ۲۳ هزار و فیله مرغ ۲۶ هزار تومان است.

وی کمبود مرغ زنده، کاهش جوجه ریزی، افزایش قیمت نهاده‌های تولید و حمل و نقل را دلیل اصلی نوسان قیمت مرغ طی روز‌های اخیر در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه مرغ زنده به کشتارگاه‌ها پیش بینی می‌شود که روند افزایش قیمت مرغ در بازار استمرار یابد.

این منبع آگاه قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که وزیر جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۶ هزار و ۳۵۰ و مرغ آماده به طبخ را ۹ هزار و ۸۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان می‌دانند که به سبب افزایش هزینه‌های تولید، مرغداران این نرخ را قبول ندارند.

باتوجه به آنکه قیمت مرغ در اواخر هفته گذشته با روند نزولی به نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار رسید و انتظار می‌رفت که این روند در بازار ادامه یابد، اما متاسفانه امروز با جهش چشمگیری در بازار روبه‌رو شد که این امر نشان می‌دهد توزیع مرغ منجمد تاثیری بر بازار نداشته است.

این درحالی است که مسئولان پشتیبانی امور دام و سایر مسئولان به سبب توزیع مناسب مرغ منجمد معتقد بودند که قیمت مرغ با روند کاهشی به نرخ واقعی خود می‌رسد.