به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایسنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۶۳ واحد رشد کرد و به رقم ۱۶۴ هزار و ۴۷۰ واحدی رسید. در عین حال شاخص کل هم وزن با ۲۶۱ واحد افزایش تا رقم ۳۱ هزار و ۱۰۵ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با ۱۸۳۹ واحد افزایش رقم ۱۸۴ هزار و ۱۰۱ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۱۱۳۹ و ۲۶۲۳ واحد رشد کردند.

امروز بازار سهام نسبت به روز گذشته متفاوت بود، چراکه مقدار تقاضا نسبت به عرضه پیشی گرفت و بسیاری از سهم‌ها توانستند با رشد قیمت مواجه شوند؛ به طوری که فلزی‌ها، پتروشیمی‌ها و معدنی‌ها بار دیگر در تأثیرگذارترین نمادها در شاخص بازار نقش‌آفرینی کردند.

دوقلوهای معدنی گل‌گهر و چادرملو امروز هر کدام به ترتیب ۹۳ و ۸۱ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. در عین حال ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان نیز هر کدام به تنهایی ۲۴۰ و ۲۰۶ واحد شاخص‌های بازار سرمایه را افزایش دادند. در این بین پتروشیمی مبین ۱۲۹ واحد تأثیر افزاینده روی نماگرهای بازار سرمایه داشتند.

اما گروه مپنا، شرکت ارتباطات سیار ایران و دادگستر عصر نوین هر کدام به ترتیب ۲۳، ۱۸ و ۱۳ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند. در گروه فلزات اساسی بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت بین یک تا دو درصدی مواجه شدند. در این بین تک سهم‌هایی هم بودند که بیش از چهار درصد رشد کردند و تعدادی نیز با افت قیمت مواجه شدند.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی نیز روند قیمت سهم‌ها افزایشی بود؛ هرچند که غیر از یک سهم که بیش از چهار درصد رشد کرد مابقی رشد کمتر از ۱.۷ درصد را تجربه کردند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز نوسان قیمت سهم‌ها عمدتاً کمتر از ۲.۵ درصد بود. در عین حال این گروه شاهد جابجایی ۲۸۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۶۱۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار به رقم ۱۵۵ هزار و ۱۵۰ مورد رسید.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۹ واحد رشد و عدد ۲۰۷۰ واحدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۶۴۶ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات تا رقم ۶۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی بالا رفت.