به گزارش اکونا پرس،

حسین مقصودی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی در چند هفته اخیر، گفت: متأسفانه پس از افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و خدمات در کشور هستیم، این در حالی است که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، قیمت کالاها نباید پس از افزایش قیمت بنزین افزایش می یافت.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نبود نظارت کافی بر بازار و افزایش قیمت کالا، گفت: متأسفانه سوء استفاده گران از وضعیت فعلی بهره گرفته و اقدام به گران کردن کالاهای قدیمی کرده اند.

وی ادامه داد: قیمت کالاها به صورت سرسام آور بالا رفته است، از این رو سازمان تعزیرات حکومتی باید به مجلس درباره روند نظارت بر بازار و مقابله با دلالان و سوء استفاده گران گزارش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین تأثیر مستقیم در افزایش قیمت کالاهای اساسی گذاشته است، از این رو بهترین راه کار برای کنترل گرانی ها در بازار بازنگری قیمت بنزین است.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل دو نرخی بودن قیمت بنزین است، به نظرم توزیع دو نرخی بنزین مشکل ساز و فسادآور است، از این رو ما به دنبال آن هستیم که در لایحه بودجه سال 99، قیمت بنزین را کاهش داده و تک نرخی کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: امیدوارم با برنامه ریزی نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال 99، شاهد کاهش قیمت کالاهای اساسی و خدمات عمومی به مردم باشیم.