شهاب نادری، نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اکوناپرس با بیان این که مشکل بیکاری که در سالیان اخیر به طور وسیع گریبان کشور را گرفته کاملا قابل حل است اما ضعف مدیریت باعث می شود که این مسیر درست طی نشود، گفت:  تحقق وعده اشتغال زایی تنها مربوط به دولت نیست بلکه همه بخش ها و نهادهای غیر دولتی هم نسبت به این موضوع مهم و اساسی موظفند.

او همچنین با بیان این که باید توجه داشت اگر گفته می شود بخش خصوصی باید با قدرت کار خود را دنبال کند و مخصوصا برای جوانان شغل ایجاد کند نیازمند حمایت همه جانبه دولت است،افزود:  به این معنا که دولت باید بسیاری از امورات کشور را در اختیار بخش خصوصی بگذارد و مطمئنا اگر آن ها، آن طور که انتظار می رود حمایت شوند می توانند اشتغال زایی قابل توجهی را در کشور ایجاد کنند.

نادری معتقد است: به طور مثال امروز صنعت گردشگری کشور خیلی جای کار دارد و اگر برخی اموری که در این راستا وجود دارد را در اختیار بخش خصوصی بگذاریم می توانیم ارز بالایی را روانه کشور کنیم. به تبع این مدیریت منطقی برای افراد زیادی هم کار ایجاد می شود و در این صورت هم در رابطه با درآمدزایی کشور موفق می شویم و هم در جهت رفع بیکاری می توانیم گام هایی خوبی را برداریم.

این نماینده مجلس همچنین با بیان این که امروز رفع معضل بیکاری از دغدغه های مقام معظم رهبری هم است و ایشان بارها بر رفع این مشکل و بهبود معیشت مردم تاکید داشتند، افزود:  جا دارد که دولت در سال 97 با استفاده هر چه بیشتر از فکر و ایده متخصصان مسیر روشنی را برای چند سال آینده کشور ترسیم کند. دیگر مردم تحمل وعده وعید را ندارند و منتظرند به صورت عملیاتی اتفاقی در رابطه با اشتغال زایی رخ دهد.

نادری با تأکید بر این که اشتغال زایی نیاز به تسهیلات و وجود افراد خوش فکر در رأس کار دارد، گفت: امید است دولت با توجه به این دو عامل مهم کار را به پیش ببرد تا مجلس هم با وضع قوانینی در این راستا مکمل خوبی برای دولت مردان باشد.