به گزارش اکونا پرس،

مالک برند چلوکباب رفتاری درباره اوضاع صنعت رستوران داری در دوران کرونا گفت: حال و روز این صنعت از روزهای آغاز شیوع کرونا خیلی بهتر نشده است. اطلاع رسانی درستی درباره خوردن غذا در خارج از خانه توسط صدا و سیما انجام نشده است.

وی ادامه داد: رستوران هایی که پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را رعایت می کنند،  به هزینه سربارشان 10 درصد اضافه شده است. 

رفتاری با اشاره به مشکلات صنعت رستوران داری افزود: صنعت رستوران داری به خودی خود و در شرایط عادی دچار مشکلاتی همچون تهیه مواد اولیه، بیمه، کارگری است، قول‎هایی همچون بیمه بیکاری که برای بهتر شدن شرایط این صنعت داده شد، متاسفانه تا کنون عملیاتی نشده است.

وی درباره حضور مردم در رستوران در دوران کرونا گفت: استاندارد صنعت غذا در کشور چندان تعریفی ندارد. ویروس کرونا برای صنعت ما یک هشدار بود تا رستوران‌ها حداقل استاندارد‌ها را رعایت کنند.

این فعال صنعت رستوران داری در ادامه گفت: در حال حاضر عمده درآمد رستوران‌ها در تهیه غذای بیرون‌بر است. رستوران‌ها به شکل آنلاین آشپزخانه را نشان می‌دهند تا اعتماد مشتری را از لحاظ رعایت بهداشت جلب کنند.

وی با بیان اینکه امروز ظرفیت رستوران‌ها را به یک سوم کاهش داده‌ایم، ادامه داد: به نظر می‌رسد تا دو سال آینده حضور مردم در رستوران کمرنگ باشد. 

مالک برند چلوکباب رفتاری در پاسخ به پرسش که آیا استاندارد خاصی از طرف دولت برای افتتاح رستوران وجود دارد، گفت: هیچ استانداردی (تشویقی و اجباری) در ایران برای صنعت غذا تعریف نشده است و مطمئنا تا یکسال آینده هم این امر محقق نمی شود.

نادر رفتاری افزود: استاندارد بهداشت رستوران رفتاری برای سال 1345 است یعنی از آن موقع تا به حال هیچ تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه  آیا پیش از این نیز صنعت غذا با بحرانی مانند کرونا مواجه شده است گفت: در سال 1320 به دلیل قحطی 2 ماه رستوران‌ها تعطیل شد اما وقایعی همچون کرونا که 8 ماه بتواند صنعت رستوران داری را فلج کند، بی سابقه است، با این حال چلوکبابی رفتاری در 110 سال فعالیت خود، یک روز هم تعطیل نبوده است.