به گزارش اکونا پرس،

سعید صارمی در تماس تصویری با شبکه یک سیما با بیان این مطلب، افزود: ستاد تنظیم بازار به صورت ویژه موضوع تنظیم بازار روغن نباتی را در دستور کار قرار داده است.

تأمین و توزیع ۷۰ هزار تن روغن مایع خوراکی از محل ذخایر استراتژیک

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار مقرر شد تا ۷۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک در بخش خانوار به صورت مایع توزیع شود که کار توزیع از اول آبانماه شروع شده است.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت اضافه کرد: توزیع در وهله اول از بخش فروشگاه های زنجیره ای شروع شد که این توزیع تاکنون نیز به خوبی و به وفور تداوم دارد.

صارمی گفت: توزیع این ۷۰ هزار تن البته در سایر صنوف نیز شروع شده است تا به تدریج این سهمیه توزیع شود.

تأمین و توزیع ۷۰ هزار تن روغن جامد بخش صنف و صنعت

وی در خصوص موضوع روغن جامد بخش صنف و صنعت، نیز بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار برای این بخش نیز از محل ذخایر استراتژیک کشور ۷۰ هزار تن تامین و توزیع شده است.

الزام واحدهای تولیدی به ثبت ورود و خروج روغن در سامانه جامع تجارت

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: در حوزه تولید نظارت ها بر واحدهای تولید روغن انجام می شود و واحدهای تولیدی ورود و خروج روغن خود را در سامانه جامع تجارت باید ثبت نمایند.

صارمی در خصوص جلوگیری از تخلفات احتمالی، گفت: ما منکر این که تخلف هست نیستیم و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمانهای صمت استان و اتاق اصناف به عنوان متولیان نظارت بخشنامه‌های لازم را ابلاغ کرده‌اند و بازرسی‌های لازم دارد صورت می‌گیرد.

وی همچنین از تشدید بازرسی ها در بازار توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمانهای صمت استان و اتاق اصناف به کمک بسیج اصناف و به صورت هوشمند خبر داد.

معاون دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: با تمهیدات انجام شده و توزیع ۱۴۰ هزار تن روغن از محل ذخایر استراتژیک کشور بازار روغن تنظیم خواهد شد.

۱۲۰ هزار تن روغن بخش خصوصی در حال ترخیص است

صارمی اضافه کرد: با هماهنگی با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران حدود ۱۲۰ هزار تن از روغن بخش خصوصی نیز در حال ترخیص است که با انجام این اقدامات، ظرف یک ماه آینده کل مشکل روغن حل خواهد شد.