به گزارش اکونا پرس،

به نقل از تسنیم، در جلسه دیروز هیات واگذاری، تمام بنگاه های شناسایی شده در فهرست واگذاری های سال جاری قرار گرفت که شامل 412 بنگاه فاقد ابهام یا چالش هستند. 220 بنکاه هم نیازمند بررسی بوده و مقرر شد در جلسات آتی، رسیدگی دقیق تری شوند و در صورت لزوم خروج این 220 بنگاه از فهرست واگذاری ها به دولت پیشنهاد شود.

با این اوصاف ، تصویب شد 632 بنگاه در فهرست واگذاری های سال 97 قرار گیرند.

تصمیم گیری در خصوص سود فروش اقساطی و خسارت تاخیر در تادیه خریداران سال 97 در خصوص واگذاری ها نیز از دیگر مصوبات جلسه هیات واگذاری بود که بر این اساس مقرر شد نرخ سود فروش اقساطی بنگاه های مورد واگذاری دولت به بخش خصوصی و تعاونی 10 درصد و بخش های عمومی غیردولتی 13 درصد باشد.نرخ خسارت تاخیر در تادیه کلیه خریداران نیز 6 درصد تصویب شد که بدین ترتیب سود فروش اقساطی و خسارت تاخیر مصوب نرخ معادل نرخ های مصوب سال 96 است.

علاوه بر این در جلسه هیات واگذاری، تخفیف یکی از خریداران بنگاه های سنوات قبل که اقدامات مثبت و موثری را در خصوص شرکت خریداری شده از جمله حفظ و ارتقای اشتغال، بهبود سرمایه‌گذاری و بهره‌وری انجام داده است، مورد رسیدگی و تصویب قرار گرفت.در پایان جلسه امروز هیات واگذاری نیز مقرر شد گزارش جامعی از عملکرد سال 1396 توسط سازمان خصوصی سازی برای ارائه در جلسات بعدی این هیات تهیه شود.