به گزارش اکونا پرس،

در سال ۱۳۹۹ برای سومین مرتبه قیمت گوشت در حال افزایش است بر این اساس در تیر ماه آبان ماه و بهمن ماه امسال در سه نوبت قیمت گوشت گران شد هرزمان که قیمت گوشت افزایش پیدا می‌کند مسئولان دلایلی را می آورند  که منجر به برخی تصمیمات  خلق الساعه می‌شود.

 طبق آمار و ارقام هرچه به پایان سال ۹۹ نزدیک شویم قیمت گوشت نسبت به زمان مشابه خود در سال ۹۸ باشیب صعودی در حال افزایش است. به گونه ای که ابتدای سال قیمت  گوشت  گوساله با کیلویی ۷۰ هزار تومان کلید خورد و اکنون تا کیلویی ۱۳۰ هزار تومان نیز رسیده است.

 این آمار توسط مرکز آمار نیز تایید شده است که نشان می‌دهد در پایان بهمن ماه سال ۹۹ تورم  گوشت به صورت متوسط در ۱۲ ماهه سال حدود ۶۰ درصد است. این در حالی است که تورم کل کالاهای کشور حدود ۳۴ درصد تخمین زده می شود.

 طبق شواهد و گزارش های محلی طی یک هفته گذشته قیمت مرغ چهار هزار تومان و قیمت گوشت حدود ۱۵ هزار تومان افزایش داشته است. این در حالی است که دامداران هیچ دخالتی در قیمت گوشت ندارند و دلالان از آنها  گوشت را به قیمت ۶۰۰۰۰ تومان خریده و در بازار به قیمت ۱۳۰ هزار تومان می فروشند.

 با این وضعیت هیچگاه گوشت تعاونی به دست مصرف‌کننده نخواهد رسید و همواره دامداران متضرر خواهند شد. جالب است بدانید که افزایش قیمت گوشت و مرغ زمانی اتفاق افتاده که با  مازاد تولید در دامداری ها مواجه هستیم. از طرفی نیز اگر دامداران قیمت نهادهای دامی را به قیمت مناسب دریافت کنند گوشت نیز با قیمت پایین تر به دسته واسطه می رسد.

 بنابر این گزارش  در تیرماه سال ۹۹ هنگامی که اولین افزایش قیمت گوشت  شوک عجیبی به بازار وارد کرد رئیس انجمن صنفی گاوداران اعلام کرد که افزایش چند برابری قیمت نهادهای دامی و سودجویی عوامل واسطه و دلال علت اصلی فاصله  قیمت تولید و مصرف گوشت است.در همین زمان رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کشور اعلام کرد که قاچاق دام، افزایش قیمت علوفه و هزینه انتقال گوشت به تهران مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت آن است.