به گزارش اکونا پرس،

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور با تائید وجود چالش‌ها و دغدغه‌های متعدد در سازمان نظام کاردانی استان‌ها گفت: به دلیل نادیده گرفتن ظرفیت بالقوه کاردان‌ها وعدم ارجاع کار به‌ویژه در بخش نظارت، اجرا و کمرنگ شدن حضور کاردان‌ها در ساخت‌وساز بسیاری دفاتر کاردان‌های استان‌ها به‌صورت نیمه تعطیل یا در شرف تعطیل هستند... به‌گونه‌ای که در برخی از سازمان‌های استان‌ها انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام کاردانی استان وجود ندارد.

داراب صفری بابیان این موضوع که در صنعت ساختمان به همه حرفه‌های مربوط به ساخت‌وساز اعم از مهندس، کاردان فنی و کارگر ماهر در کنار مصالح باکیفیت، مقررات و استانداردهای مرتبط برای ساخت و تولید ساختمان مقاوم با طول عمر طولانی نیاز است. افزود: بنابراین نیاز است علی‌رغم رکود ساخت‌وساز به دلایل مختلف مانند تورم، کاهش تقاضا و مشکلات اقتصادی در جامعه ارجاع کار به کاردان‌ها بیشتر ارائه شود. همچنین ایجاب می‌کند از ظرفیت و تخصص کاردان‌های فنی به‌ویژه در بخش نظارت و اجرا بهره‌برداری مناسب شود.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور اظهار کرد: در جلسه ملاقات هیئت‌مدیره شورای مرکزی این سازمان با جناب آخوندی وزیر راه و شهرسازی در اسفند 96 با عنایت به حسن نظر آقای وزیر در خصوص استفاده از ظرفیت و تخصص کاردانی‌های فنی، ایشان سازمان نظام کاردانی ساختمان را مکلف کرده‌اند دو درخواست را مربوط به میزان صلاحیت و ظرفیت اشتغال کاردانی را هر چه سریع‌تر در قالب دستورالعمل اجرایی تهیه و به وزارت راه و شهرسازی ارسال کنند که پس از بررسی در جلسات شورای توسعه نظام‌مهندسی تصویب و جهت اجرا ابلاغ شود.

صفری گفت: خوشبختانه پیش‌نویس دستورالعمل مذکور که حاصل نقطه نظرات و پیشنهاد‌ها کارشناسان و صاحب‌نظران این سازمان است در بخش‌های طراحی، نظارت و اجرا و نگهداری و همچنین رییس کارگاه تهیه و معاونت محترم امور مسکن و ساختمان وزارتخانه ارسال‌شده است.

رییس شورای مرکزی سازمان نظام کاردانی کشور در پایان از وزیر راه و شهرسازی دستور و بررسی دستورالعمل مورداشاره بر اساس ماده 38 آیین‌نامه تشکیلات فنی و تصویب و ابلاغ آن را خواستار شد.