روش های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد. مثلا شما می توانید با سرمایه خود خودرو بخرید یا دست به خرید مسکن زده و یا حتی به خرید طلا، سهام و ارزهای خارجی بپردازید.

حتی می توانید سرمایه خود را در بانک گذاشته و هر سال درصد مشخصی به عنوان سود به دست آورید. اما سوال مهمی که در این جا پیش می آید این است که کدام سرمایه گذاری سود بیشتری را نصیب شما می کند؟ قطعا شما نیاز دارید که هر سال سرمایه خود را بیشتر کنید.

هر کدام از این سرمایه گذاری ها مشکلات خاص خود را دارد مثلا اگر طلا خریده اید تنها کاری که از دستتان برمی آید این است که منتظر بمانید تا قیمت آن بالاتر رود.

در این میان بازار فارکس برای کسانی که نمی دانند با سرمایه خود چه کنند، گزینه ی ایده آلی به نظر می رسد. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این بازار توسط عده زیادی در سرتاسر جهان، میزان سوددهی بالای این بازار است.

عواقب نگه داشتن سرمایه با وجود نرخ تورم بالا                                                                    

بیابید با هم به بررسی نگه داری سرمایه در بانک بپردازیم. فرض کنید سالانه مبلغ ۱۸ درصد به عنوان سود به سرمایه شما اضافه شود اما در جوامعی که رشد تورم در آن ها بالاست عملا شما سودی به دست نیاورده اید.

تصور کنید که در فاصله همین یک سال، تورم ۵۰ درصد رشد کرده باشد. اگر در پایان سال سرمایه خود را از بانک بیرون بیاورید قادر نخواهید بود خودرویی که سال پیش توان خرید آن را داشتید، امسال با سرمایه خود که فقط ۱۸ درصد هم به آن اضافه شده است، بخرید.

تنها سرمایه گذاری درست، سرمایه گذاری است که بتواند ارزش سرمایه شما را در زمان افزایش تورم حفظ کند.

چه چیزی معامله میشه

چه چیزی در فارکس معامله می شود؟

بازار فارکس، بازار خرید و فروش جفت ارزها است. در این بازار شما یک ارز را می فروشید و در مقابل ارز دیگری را خریداری می کنید. مثلا جفت ارز EUR/USD (یورو در برابر دلار) را در نظر بگیرید.

اگر شما بتوانید پیش بینی کنید که ارزش یورو در آینده نسبت به دلار افزایش پیدا می کند، دست به خرید این جفت ارز می زنید تا با بالا رفتن قیمت، سود کنید. حجم معاملات در بازار فارکس بسیار بالا است و معامله گران بسیاری در سرتاسر جهان مشغول به کار در این بازار بزرگ هستند.

وجود این حجم بالا به شما این اطمینان را می دهد که هر زمان خواستید جفت ارزی را بخرید و یا بفروشید همواره کس دیگری هست که با شما وارد معامله می شود و هیچ وقت اتفاقی که در بورس ایران با صف فروش خود را نشان می دهد، رخ نمی دهد.

چون بازار فارکس بازاری دو طرفه است یعنی شما هم در زمان افزایش قیمت  و هم در زمان کاهش می توانید وارد معامله خرید یا فروش شوید. از آن جایی هم که افراد زیادی در سرتاسر دنیا در آن به معامله گری می پردازند امکان دستکاری بازار توسط گروهی خاص وجود ندارد.

انعطاف در زمان کاری فارکس

یکی از مزیت های مهمی که بازار فارکس دارد ۲۴ ساعته بودن آن است. اگر شغل شما تمام وقت است، نگران نباشید چون بازار فارکس پنج روز در هفته به صورت شبانه روزی باز است. بازار فارکس گزینه ای ایده آل برای افرادی است که می خواهند به صورت پاره وقت به معامله گری بپردازند.

این خلاف آن چیزی است که در بورس ایران وجود دارد که فقط  در ساعات مشخصی از صبح تا ظهر می توان در آن به خرید و فروش پرداخت.

این انعطاف در زمان کاری فارکس به علاوه حجم بالای معاملات دو عاملی هستند که به محبوبیت این بازار کمک شایانی می کنند. شما می توانید در زمان فراغت پشت سیستم تان در خانه بنشینید و به معامله کردن بپردازید البته اگر از پیش برای معامله کردن در فارکس آموزش های لازم را دیده باشید.

کجاشروعع کنیم

برای شروع معاملات در فارکس از کجا شروع کنیم؟

برای شروع فعالیت در بازار فارکس، باید یک گام اساسی برداشت. گامی که شما را به شناخت هر چه بیشتر این بازار محبوب نزدیک تر کند. اگر نگران سرمایه ای هستید که با زحمت چندین ساله آن را به دست آورده اید، باید به دنبال آموزشی جامع و مدون باشید که جز به جز این بازار و روش های معامله گری موفق را به شما بیاموزد.

در یک آموزش کامل و آنلاین بورس جهانی تکنیک های معامله گران حرفه ای به شما یاد داده می شود. تکنیک هایی که می توانید به وسیله آن ها به سوددهی فراوانی دست پیدا کنید.

شما باید معامله کردن را از افراد فعال و حرفه ای در این زمینه یاد بگیرید چرا که فوت و فن هایی در این بازار نهفته است که تنها با مطالعه صرف به دست نخواهد آمد.

همیشه درس گرفتن از تجربه های دیگر بهتر از تجربه کردن یک اتفاق ناگوار است. اتفاق ناگوار در این جا همان از دست دادن سرمایه است که برای خیلی از افرادی که بدون دانش و تجربه کافی دست به معامله کردن می زنند، رخ می دهد.

جمع بندی

این مقاله برای افرادی است که در جستجوی راهی برای یافتن یک سرمایه گذاری با بازدهی فراوان هستند. این افراد برای رفاه بیشتر دست به سرمایه گذاری می زنند تا بتوانند زندگی راحت تری را تجربه کنند. در این مقاله به این نکته اشاره کردیم که رشد روز افزون تورم، برخی سرمایه گذاری ها را عملا بی اثر می کند.

از بازار فارکس برای کسانی که نمی دانند با سرمایه خود چه کنند، سخن گفتیم. بازاری که با انعطاف در ساعات کاری گزینه ای مطلوب برای بسیاری از کسانی است که می خواهند تنها بخشی از وقت خود را به آن اختصاص دهند.

در نهایت به معرفی بازار فارکس پرداختیم، بازاری که در آن جفت ارزها معامله می شوند و مهم تر از همه این که آموزش، کلید طلایی دست یابی به موفقیت در بازار جهانی فارکس است.

اگر به آموزش در حوزه بازارهای مالی مانند فارکس و بورس تهران علاقه مند هستید می توانید به سایت آموزش بورس به نشانی اینترنتی www.amoozesh-boors.com مراجعه کنید و از مقالات و آموزش های رایگان آن استفاده کنید. وب سایت آموزش بورس، مرجع تخصصی آموزش بورس و فارکس است که یکی از معتبرترین سایت های آموزشی کشور در این حوزه محسوب می شود.