امروزه معامله‌گران زیادی از این رمزارز برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که سهم از بازار یا دامیننس لحظه ای تتر مشخصه مهمی است که می توانید در سایت های مرجعی مثل arzex مشاهده کنید.

تتر چیست؟

در ابتدای معرفی رمزارز تتر (Tether)، استقبال گسترده‌ای از آن صورت گرفت. هم‌اکنون، میلیون‌ها معامله‌گر از این رمزارز محبوب استفاده می‌کنند و امروز ارز دیجیتال تتر در صرافی‌های بسیار زیادی لیست شده است.

تتر یک استیبل کوین (Stable Coin) است که ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد. رمزارز تتر طوری طراحی شده است که همیشه ارزشی معادل یک دلار آمریکا داشته باشد. به همین دلیل به آن استیبل کوین گفته می‌شود. با این حال ممکن است این رمزارز با نوسانات کوچکی مواجه شود که البته قابل چشم‌پوشی هستند.

برای مثال، در سال 2018 که نوسان تتر به اوج خود رسیده بود، شما می‎‌توانستید یک تتر را 10 درصد ارزان‌تر از یک دلار آمریکا خریداری کنید!

لازم به ذکر است هنوز هم قبل از خرید و فروش، پیدا کردن بهترین قیمت تتر در بازار می تواند شما را تا 5% متضرر یا منتفع کند!

بسیاری تتر را یک رمزارز کاربردی جهت انتقال سرمایه می‌دانند. شما می‌توانید با استفاده از تتر و با هزینه‌ای بسیار کمتر، هر مقدار سرمایه‌ای را که می‌خواهید به هر جای دنیا منتقل کنید.

شرکت تتر که سازنده رمزارز تتر است، با سازوکار‌های مختلفی سعی در حفظ ارزش تتر برابر با یک دلار آمریکا دارد. حفظ ارزش این رمزارز و جلوگیری از نوسانات مختلف در قیمت این رمزارز بسیار مهم است. پرمعامله‌ترین جفت‌ ارز‌های بازار رمزارز‌ها را می‌توان جفت ارز تتر با جفت ارز‌های بیت کوین، اتریوم و دلار آمریکا دانست.

Untitled1

ارز دیجیتال Tether USDT به یکی از پرکاربرد‌ترین دارایی‌های جهان تبدیل شده است! جالب است که بدانید، کاربرد تتر فقط در بازار رمزارز‌ها و برای معامله کردن جفت‌ ارزهای معاملاتی نیست! تتر نقش مهمی در تجارت جهانی ایفا می‌کند. برای مثال تاجران چینی هر روز حدود 30 میلیون دلار تتر برای بازگرداندن پول به چین خریداری می‌کنند.

آیا تتر مشروعیت قانونی دارد؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است برای استفاده‌کنند‌گان تتر پیش بیاید، مشروعیت قانونی این رمزارز است.

بنا بر اطلاعات منتشرشده از شرکت تتر و وایت پیپر این پروژه، هر تتر به پشتوانه یک دلار آمریکا صادر می‌شود؛ هر چند که طی چند سال گذشته، گمانه‌زنی‌ها درباره بی‌پشتوانه بودن تتر، باعث نوسانات زیادی به‌خصوص در سال 2018 شد.

یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات پیرامون رمزارز تتر در اکتبر سال 2018 رخ داد. در آن زمان، یکی از شرکای مهم شرکت تتر در حال فروش شرکت خود بود و سرمایه‌گذاران از اینکه این مسئله باعث سقوط ارزش تتر شود نگران بودند.

همچنین خبر‌های جعلی مبنی بر حذف شدن تتر از صرافی بایننس (Binance)، باعث هجوم کاربران برای تبدیل تتر به ارز‌های دیجیتال دیگری مانند بیت کوین شد.

اکتبر 2018 یکی از بدترین ماه‌ها برای تتر بود، به طوری که باعث شد ارزش تتر در آن زمان به زیر 0.9 دلار نیز کاهش یابد.

اینکه تتر چیست و اصلاً چه ارزشی دارد، همیشه یکی از مهم‌ترین سؤالات معامله‌گران بوده و نگرانی‌ها درباره ارزش واقعی تتر همیشه وجود داشته است.

استفاده از تتر چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که قبل‌تر هم بیان کردیم، ارز دیجیتال تتر یکی از پرکاربرد‌ترین رمزارز‌های موجود در بازار رمزارزها است و دلیل استقبال زیاد از آن در هنگام عرضه اولیه نیز همین مسئله بوده است.

یکی از مزایای استفاده از تتر، نقل و انتقال آسان دارایی‌ است! فرض کنید شما می‌خواهید 100 میلیارد تومان را با استفاده از سیستم‌های مالی سنتی مانند بانک‌ها منقل کنید، قطعاً برای این کار شما با پیچیدگی‌های خاصی مواجه خواهید شد.

اما برای انتقال همین مقدار پول به هر کجای دنیا با استفاده از تتر، فقط کافی است یک تتر هزینه کارمزد بپردازید و حدود 5 دقیقه صبر کنید! به همین راحتی وجه شما انتقال می‌یابد.

ویژگی دیگر رمزارز تتر، ثابت بودن ارزش آن است. معامله‌گران زیادی در سراسر دنیا از تتر به عنوان یک دخیره دارایی استفاده می‌کنند.

همچنین معامله‌گران از این استیبل کوین برای سیو سود (Profit Saving) نیز استفاده می‌کنند. این رمزارز، معامله‌گران بازار رمزارز‌ها را از نوسانات شدید بازار حفظ می‌کند.

همان‌طور که مشاهده کردید، ویژگی‌هایی مانند ثبات قیمت، ارزان بودن هزینه انتقال و سرعت بالا در انتقال، باعث پرطرفدار بودن تتر شده است.

از چه شبکه بلاکچینی برای انتقال تتر استفاده کنیم؟

تتر یکی از پرکاربردترین ابزار‌های انتقال سرمایه است و طبیعتاً دانستن هزینه کارمزد انتقال در این شبکه می‌تواند حائز اهمیت باشد.

شما می‌توانید تتر خود را روی شبکه‌های بلاکچینی مختلفی انتقال دهید اما باید این را بدانید که انتخاب شبکه بلاکچین در هزینه انتقال تتر تأثیرگذار است!

شبکه‌های بلاکچین مختلفی برای انتقال تتر وجود دارند. شبکه بلاکچین اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron) و بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) از معروف‌ترین و البته پراستفاده‌ترین آنها هستند.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید تتر خود را انتقال دهید، از شبکه بلاکچین ترون یا بایننس اسمارت چین استفاده کنید؛ زیرا هزینه انتقال تتر روی این دو شبکه بلاکچینی بسیار پایین‌تر از انتقال تتر بر بستر شبکه بلاکچین اتریوم است.

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم به سؤال تتر چیست پاسخ دهیم تا چیستی این رمزارز محبوب و کاربردی را برای شما بیان کنیم.

تتر یکی از پرکاربردترین رمزارز‌های بازار است. انتظار می‌رود که اکوسیستم شرکت تتر و رمزارز آن روز به روز گسترده‌تر شود و افراد بیشتری به استفاده از این تکنولوژی تمایل پیدا کنند.