به گزارش اکونا پرس،

عبدالرسول عطائی، مدیرعامل بیمه حافظ در گفت و گو با خبرنگار اخبار پولی مالی از طراحی چند بیمه نامه جدید در این شرکت خبر داد و گفت: درباره ورود این شرکت در حوزه بیمه های عمرو سرمایه گذاری گفت: در بیمه حافظ دو یا سه نوع بیمه نامه جدید طراحی کردیم که هم در حوزه بیمه‌های عمر و بیمه‌های مسئولیت و بیمه‌های اعتباری فعالیت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به برنامه جذب نمایندگان تخصصی بیمه‌های عمر با آموزش ویژه افزود: با توجه به ایده هایی که تیم جوان فنی در حوزه‌ کاری بیمه‌های عمر دارد و با اتکا به تجربه خوبی که از قبل داریم، قرار است بسته خوبی را طراحی کرده و به عنوان بیمه عمر ارائه کنیم که برای مجموعه بیمه های مناطق آزاد است.

عطایی در ادامه خاطر نشان کرد: در این زمینه جلسات خوبی با مناطق آزاد گذاشتیم و امیدواریم که با توجه به تجربه‌ای که به صورت گروهی داشتیم و توانستیم در مرحله قبل بیمه های عمر را بفروشیم، باز هم در این امر موفق عمل کنیم.

مدیرعامل بیمه حافظ همچنین گفت: بحث فرهنگ‌سازی بیمه در سرلوحه کار ما است و مردم متأسفانه هنوز بیمه های ما را نمی‌شناسند و لازم است که خدمات بیمه ای بیشتر به مردم شناسانده شود.

وی با اعلام این نکته که یکی از کارهایی که در طول 16 یا 17 سال فعالیت بیمه حافظ این بود که افزایش 100درصدی سرمایه‌ را داشته ، افزود: تا به حال دو یا سه بار افزایش سرمایه در بیمه حافظ رخ داده بود ولی همه آنها با به روز شدن دارایی‌ها و استفاده از سود انباشته و … بوده و شرکت برای اولین بار توانست با استفاده ازآورده سهامداران و در یک شرایط بحرانی این کار را انجام دهد.

عطائی همچنین گفت: در سال 96 به دلیل مدیریت ریسک خیلی خوب ، انتقال بازارهای حساب شده و اعتماد سهمی از بیمه‌گزاران به سمت ما آمدند و بخصوص در مناطق ویژه و اقتصادی ریسک‌های خیلی خوبی برای ما به‌وجودآمد که توانستیم برای اولین بار در سال 96 نسبت خسارت به 20 یا 30درصد ی برسانیم.

مدیرعامل بیمه حافظ با اشاره به این که ما در بحث ورود به مناطق ویژه اقتصادی برنامه‌ای برای سال 97 داریم که بتوانیم در این مناطق ورود پیدا کنیم، افزود: دو یا سه دفتر ارتباطی جدید در سراسر کشور بخصوص در مناطق آزاد راه‌اندازی کردیم و در حوزه فنی، بحث‌های طرح و توسعه و بحث ایجاد درآمد استراتژیک است. در حوزه مالی هم به نظر می رسد سال 97 برای ما امیدبخش باشد و با توجه به توانگری مالی برای سال 96 ، توانگری ما بتواند به یک یا دو برسد.

وی در پایان اظهار داشت: بیمه حافظ به دنبال افزایش سرمایه در مراحل بعدی بوده و به سهامداران قول می‌دهیم که این امر را انجام داده و به دنبال این هستیم که بارقه‌هایی از امید برای صنعت بیمه به عنوان یک شرکت که مدتی دچار تلاطم بود ، ایجاد کنیم تا بتوانیم وضعیت خوبی برای سهامداران و پرسنل و بیمه‌گذاران رقم بزنیم.