شناخت این محله‌ها برای کسانی که به منظور تحصیل یا کار به استانبول می‌آیند یا گردشگرانی که برای دیدن آثار تاریخی قدم به استانبول می‌گذارند خالی از لطف نیست. در این مقاله بهترین محله‌های استانبول را به شما معرفی می‌کنیم. محله‌هایی که برخی بهترین گزینه‌ برای خرید ملک در ترکیه، توسط خارجی‌ها محسوب می‌شوند.

مناطق بخش اروپایی استانبول

بخش اروپایی شهر بدون شک بیشترین تقاضا را برای مهاجران و ساکنان ترکیه دارد، زیرا این بخش از کلان شهر که شامل شهر قدیمی می‌شود، از لحاظ تاریخی مرکز تجارت استانبول بوده است.

منطقه باشاکشهیر

باشاکشهیر یکی از مناطق مورد علاقه ثروتمندان و تجار است. توسعه‌یافته‌ترین زیرساخت‌های شهر را دارد و درعین‌حال مستقل و به دور از شلوغی شهر است. این منطقه میزبان یکی از معروف‌ترین دریاچه‌های مصنوعی شهر است. این دریاچه توسط فضاهای سبز وسیع و باغ‌های شگفت‌انگیز احاطه‌شده است.

منطقه بیلیکدوزو

بیلیکدوزو در غرب استانبول قرار دارد. این منطقه دارای مجموعه‌ای از هتل‌های سطح بالا و استراحتگاه‌های ساحلی و همچنین مجتمع‌های مسکونی لوکس با امکانات یکپارچه است. به همین دلیل به کانون توجه سرمایه‌گذاران در بخش املاک و مستغلات تبدیل‌شده است.

منطقه آتاکوی

منطقه آتاکوی با سبک مدرن مجلل در بخش اروپایی استانبول، مشرف‌به دریای مرمره قرارگرفته است. ساخت مجتمع‌های مسکونی مدرن در حاشیه دریای آتاکوی و نزدیکی به مراکز اصلی شهر، آتاکوی را یک مقصد مهم سرمایه‌گذاری کرده است. این منطقه احاطه‌شده توسط شبکه گسترده‌ای از وسایل حمل‌ونقل عمومی و امکانات تفریحی، همچنین یک ساحل زیبا است.

منطقه باهچه شهیر

این منطقه در قلب استانبول واقع‌شده است و به خاطر باغ‌های انبوه و طبیعت زیبایش مشهور است. باهچه شهیر از طریق شبکه جاده‌ای مدرن که اطراف آن را احاطه کرده است، به راحتی از تمام مناطق شهر قابل‌دسترسی است. این منطقه تعداد زیادی مجتمع‌های مسکونی مجلل، با بالاترین امکانات رفاهی و ایمنی دارد.

لازم به ذکر است، باهچه‌شهیر یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین محله‌ها برای خرید ملک در ترکیه توسط خارجی‌ها شناخته می‌شود. جالب است بدانید که خرید ملک در ترکیه با وام بانکی برای اتباع سایر کشورها نیز امکان‌پذیر است.

منطقه بی اوغلو

بی اوغلو منطقه‌ای حیاتی و مملو از مغازه‌، رستوران‌، هتل‌های سطح بالا و امکانات اجتماعی است. خیابان معروف استقلال و میدان تکسیم نیز در این منطقه قرار دارند. سرمایه‌گذاری در بی اوغلو با توجه به حضور مهم‌ترین مناطق گردشگری در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

منطقه سلطان احمد

سلطان احمد، یکی از گران‌ترین محله‌های استانبول و درعین‌حال قدیمی‌ترین و زیباترین نقطه استانبول است. سلطان احمد، دارای چشمگیرترین مکان‌های تاریخی در شهر شگفت‌انگیز استانبول است. کاخ‌ها، موزه‌ها، مساجد و بازارهای زیادی در این منطقه قرارگرفته‌اند. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد آبی اشاره کرد.

 

 

2

مناطق بخش آسیایی استانبول

بخش آسیایی استانبول مشخصاً مسکونی‌تر است و در نتیجه ساکت‌تر است. این بخش استانبول جدیدترین پایگاه مهاجران است و محله‌های مختلف آن به دلیل احساس واقعی محله‌شان محبوبیت پیدا می‌کنند.

منطقه کادیکوی

کادیکوی به دلیل مکان‌های توریستی زیبا و منظره‌ای متمایز از برج دختر و پل بسفر یکی از مکان‌های پرجنب‌وجوش و جذاب برای گردشگران است. کادیکوی با توجه به زیرساخت‌های قوی خود شاهد توسعه و پیشرفت چشمگیری در رونق پروژه‌های املاک بوده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در کادیکوی که همه به دنبال آن هستند، موقعیت ممتاز آن و ایجاد شبکه قوی حمل‌ونقل زمینی و دریایی است که ارتباط آن را با تمام مناطق آسیایی و اروپایی استانبول تسهیل می‌کند.

منطقه اوسکودار

این محله یکی از قدیمی‌ترین محله‌های استانبول است و در کرانه شرقی تنگه بسفر واقع‌شده است. بااینکه یکی از مناطق شلوغ است اما یکی از زیباترین، آرام‌ترین و گرم‌ترین مناطق به‌حساب می‌آید. منطقه اوسکودار به دلیل موقعیت تاریخی منحصربه‌فرد و حضور گردشگران مورد توجه از سوی دولت ترکیه قرارگرفته است.

منطقه عمرانیه

منطقه عمرانیه یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق استانبول از نظر رشد جمعیت و بخش‌های املاک و مستغلات است. از ویژگی‌های مسکن آن می‌توان به ساختمان‌های ضد لرزه اشاره کرد. بیشتر ساختمان‌های عمرانیه توسط شرکت‌های متخصص در این زمینه ایجادشده‌اند و به عنوان یکی از معتبرترین مناطق مدرن استانبول طبقه‌بندی‌شده است.

منطقه مالتپه

منطقه مالتپه مشرف‌به دریای مرمره و جزایر امارات واقع‌شده است و تقریباً 25 کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی سابیحا گوکچن (Sabiha Gokcen) فاصله دارد. مالتپه یکی از مهم‌ترین مناطق استانبول با زیرساخت‌های پیشرفته به‌حساب می‌آید. این منطقه دارای هشت جزیره مختلف و چندین فضای تفریحی است. بزرگ‌ترین جزیره استانبول در دریای مرمره و بزرگ‌ترین پارک جهان در این منطقه قرار دارد.

3

 

سخن پایانی

شهر استانبول سالانه پذیرای هزاران بازدیدکننده به‌قصد خرید آپارتمان در استانبول یا خرید ملک در ترکیه با وام بانکی است. این شهر بزرگ به دلیل ویژگی‌های بسیار قوی خود مشهور است و توانسته سرمایه‌گذاران و صاحبان پول را برای اخذ اقامت در ترکیه با خرید ملک جذب کند. استانبول دارای پویایی است که از تلفیقی از سنت‌های باستانی با فرهنگ پرجنب‌وجوش معاصر به وجود آمده است. محله‌های زیادی در این شهر وجود دارند. هر یک از این محله‌ها خصوصیات و ویژگی‌های خود را دارند. در این مقاله محله‌های بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به تفکیک بررسی کردیم و به بارزترین ویژگی هر یک پرداخته‌ایم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی زندگی در ترکیه می‌توانید به سایت ام تی سی هوم به آدرس https://mtcco.net/ مراجعه کنید.