به گزارش اکونا پرس،

به نقل از همت خبر، بانک خلق چین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه آزمایشی یوآن دیجیتال خود را به ۱۱ شهر دیگر از جمله هانگژو (میزبان بازی‌های آسیایی) گسترش داده است و به این ترتیب یوآن دیجیتال چین در مجموع در دسترس ۲۳ شهر قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه، گارسیا هرور، یکی از کارشناسان اقتصادی جهان پیشتر گفته بود که به خلاقیت چینی‌ها و اینکه آنها همیشه راهی برای برون‌رفت از وضع فعلی پیدا می‌‎کنند، ایمان دارد. او اعتقاد دارد چینی‌ها خلاق هستند و قطعاً به دنبال روشی برای اجتناب از تعویض‌‌پذیری اجباری ارز خود بوده‌اند. آنان با ایجاد یک ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی خود در واقع روی دارایی مردم نظارت جدی خواهند داشت و می‌توانند خیلی زود افرادی را که بیش از حد مجاز از حساب خود برداشت می‌کند را شناسایی کنند. در واقع ایجاد ارز دیجیتال توسط بانک مرکزی چین، راهی برای نظارت بیشتر بر تراکنش‌های مالی مردم است.

برخی از کارشناسان البته دیدگاه‌ متفاوت‌تیر دارند؛ آنان می‌گویند ارز دیجیتال بانک مرکزی چین یا همان یوان دیجیتال می‌تواند جذابیت‌های جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال و صدالبته در بازار چینی‌ها ایجاد کند و به قدرت اقتصادی این کشور کمک شایانی کند. این افراد، یوان دیجیتال را نوعی استفاده ابزاری از فناوری برای ارتقاء جذابیت چینی‌ها در بازار اقتصادی جهان می‌دانند چراکه باور دارند.

جالب اینجاست استقبال بالای مردم کشور چین از بازار ارزهای دیجیتال سبب شد که آنان بیشترین سرمایه‌گذاری را برای خرید بیت کوین اختصاص دهند، تا جاییکه باعث شد دولتمردان این کشور وارد عمل شده و در نهایت محدودیت‌های جدی را برای خرید و فروش بیت کوین در نظر بگیرند.

لازم به ذکر است، ساکنان حداقل پنج شهر از ۱۱ شهر آزمایشی توانستند از روز جمعه، ۱ آوریل، به کیف پول‌های دیجیتال یوآن دسترسی داشته باشند اما هدف اصلی بانک مرکزی چین، دادن خدمات ارزی به شهروندان ۲۳ شهر است. چین آزمایش یوآن دیجیتال خود را از اکتبر ۲۰۲۰ آغاز کرد و معاملات صورت گرفته بر مبنای آن تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۱ میلیارد دلار رسید.