بنابراین اگر مسافران خارجی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، قصد دریافت یکی از انواع ویزای سوئیس را داشته باشند، باید ابتدا نوع ویزا را انتخاب کنند و درخواست ویزای سوئیس را ارسال نمایند. پس از تکمیل فرم درخواست ویزای سوئیس باید مدارک لازم برای ویزای را جمع آوری کنند و در روز مراجعه به سفارت این کشور مدارک را تحویل دهند.

پاسخ دادن به سؤالات افسر سفارت سوئیس برای دریافت ویزای این کشور ضروری است. متقاضیان پس از انجام مصاحبه احتمالی و ارائه مدارک باید منتظر باشند تا درخواست ویزا بررسی شود و جواب ویزا برای آن ها ارسال شود. در این مقاله قصد داریم جزئیات نحوه دریافت ویزای سوئیس را برای شما به عنوان کنیم. با ما همراه باشید.

  1. مراحل دریافت ویزای سوئیس

مراحل دریافت ویزای سوئیس برای اتباع ایرانی کمی دشوار است. از آنجا که سفارتخانه های کشورهای اروپایی که عضو حوزه شینگن هستند، در سال های اخیر شرایط سختی را برای صدور ویزا در نظر گرفته‌اند، افرادی که عضو اتحادیه اروپا نباشند، برای دریافت ویزای این کشور ها با سختی های زیادی رو به رو هستند.

 انواع ویزای سوئیس از طریق سفارت این کشور برای متقاضیان صادر می شود؛ اما معمولاً ویزای توریستی و ویزای کاری سوئیس جزو پر درخواست ترین ویزا های این کشور هستند. متقاضیان دریافت ویزای سوئیس بایستی مدارک لازم برای اخذ ویزای سوئیس را آماده کنند و در صورتی که شرایط دریافت ویزای سوئیس را داشته باشند، می توانند از طریق شرکت vfs گلوبال وقت سفارت سوئیس بگیرند و باقی مراحل دریافت ویزای سوئیس را طی کنند. در این قسمت به ترتیب مراحل اخذ ویزای سوئیس را بررسی می کنیم.

  • در سال‌های اخیر کشورهای حوزه شینگن، صدور ویزای این کشورها را به‌عهده کارگزاری vfs گلوبال قرار داده اند؛ بنابراین متقاضیان دریافت ویزای سوئیس باید ابتدا فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی وی اف اس گلوبال تکمیل نمایند تا بتوانند وقت سفارت سوئیس را دریافت کنند.
  • پس از وارد شدن به وب سایت وی اف اس گلوبال، متقاضیان باید یکی از انواع ویزا را انتخاب می کنند. اطلاعات هویتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت و تاریخ انقضای آن، ملیت، جنسیت، تاریخ تولد، شماره تماس، تاریخ سفر، تاریخ دریافت وقت سفارت و ... را باید تکمیل نمایند.
  • پس از تکمیل اطلاعات یک ایمیل برای متقاضیان ارسال می شود که نشان دهنده تاریخ و زمانی است که باید به صورت حضوری به سفارت سوئیس مراجعه نمایند.

اگر شما برای اولین بار است که اقدام به دریافت ویزا می کنید می توانید از صفر تا صد مراحل دریافت ویزای سوئیس را به عهده کارشناسان مهاجرتی آژانس گردشگری یوروپ تورز بگذارید. کارشناسان این مجموعه با داشتن سال ها تجربه در زمینه برگزاری تورهای اروپایی و اخذ ویزای کشورهای اروپایی برای هموطنان عزیز، با نحوه دریافت ویزای سوئیس و سایر ویزاهای شینگن آشنا هستند و می‌توانند به شما کمک کنند بدون هدر دادن وقت و هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن مراحل دریافت ویزای سوئیس را انجام دهید.

  • در ساعت و تاریخ مشخص شده متقاضیان اخذ ویزای سوئیس باید در دفترکارگزاری vfs گلوبال حاضر شوند. درست است که کشور سوئیس در ایران سفارتخانه فعال دارد، اما کار های کنسولی این کشور در دفتر کارگزاری vfs انجام می شود و متقاضیان باید در روز مصاحبه دفترکارگزاری مراجعه نمایند. توجه کنید که حتماً پول نقد به همراه داشته باشید. برخی از سفارتخانه های کشورهای اروپایی تنها یورو دریافت می‌کنند؛ اما در سفارت سوئیس امکان پرداخت هزینه ویزای سوئیس به ریال هم فراهم شده است.
  • متقاضیان اخذ ویزای سوئیس هنگام مراجعه حضوری به دفتر کارگزاری باید انگشت نگاری برای دریافت ویزا را انجام دهند. معمولاً هزینه انگشت نگاری برای افراد بزرگسال در دفتر کارگزاری سوئیس ۸۰ یورو و برای کودکانی که بین ۶ تا ۱۲ سال سن دارند، ۴۰ یورو است. به طور کلی متقاضیان دریافت ویزای سوئیس برای انجام امور مربوط به ثبت اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری باید هر نفر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. البته همانطور که گفتیم این هزینه برای کودکان کمتر است. علاوه بر هزینه انگشت نگاری متقاضیان باید ۳۴ یورو برای انجام کارهای مربوط به صدور ویزا در دفترکارگزاری vfs گلوبال پرداخت نمایند.
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای سوئیس در روز مراجعه به دفتر کارگزاری توسط متقاضیان باید دسته بندی و آماده شود. چراکه مدارک باید به افسر سفارت تحویل داده شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سوئیس شامل مدارک هویتی، ترجمه و کپی آن ها، عکس بیومتریک، اصل و کپی پاسپورت دارای اعتبار، مدارک مربوط به ازدواج، کارت پایان خدمت، مدارک شغلی مانند گواهی اشتغال به کار، سابقه بیمه تامین اجتماعی، فیش حقوقی، اسناد ملکی، گواهی تمکن مالی، مدارک مربوط به رزرو بلیط هواپیما و هتل، خرید بیمه نامه مسافرتی، ارائه دعوت‌نامه و ... می باشد.

همه این مدارک به همراه فرم درخواست ویزا باید به افسر سفارت تحویل داده شود. فرم تکمیل شده و امضا شده درخواست ویزای سوئیس حاوی اطلاعات هویتی و نوع ویزای سوئیس است.

 

توجه کنید که در ساعت مشخص شده و بدون هیچ گونه تأخیری به سفارت مراجعه کنید. ساعت دیجیتال، گوشی هوشمند، سلاح سرد، فندک و ... نباید همراه شما باشد. صادقانه و با آرامش به سوالات افسر سفارت سوئیس پاسخ دهید تا بدون مشکل موفق به دریافت ویزای این کشور شوید.

  1. نکات مهم برای دریافت ویزای سوئیس

شما باید شرایط لازم برای دریافت ویزای سوئیس را داشته باشید.از جمله شرایط لازم برای اخذ ویزای سوئیس می توان به داشتن تاریخچه سفری مناسب، ارائه گردش حساب سه ماه آخر متقاضی، گواهی تمکن مالی، ارائه گواهی اشتغال به کار و مدارک بیمه تأمین اجتماعی و ارائه دعوت‌نامه سوئیس اشاره کرد.

 در صورتی که این شرایط را داشته باشید و سابقه کیفری نداشته باشید، می توانید موفق به دریافت ویزای سوئیس شوید. مدت زمان تعیین وقت سفارت سوئیس ۱ تا ۲ هفته است و حداقل ۴۵ روز طول می کشد تا جواب ویزای سوئیس برای متقاضیان صادر شود.

بنابراین به هیچ وجه فریب افراد کلاهبردار را نخورید که به شما وعده دریافت وقت سفارت فوری سوئیس را می دهند!

در گذشته دریافت وقت سفارت کشورهای اروپایی مدت زمان زیادی طول می‌کشید؛ اما امروزه به خاطر اینکه کارهای کنسولی توسط دفترکارگزاری vfs گلوبال انجام می شود، مراحل دریافت وقت سفارت سوئیس کمتر از ۲ هفته انجام می شود و رسیدگی به پرونده ویزای متقاضیان تنها توسط سفارت این کشور انجام می شود. هیچ کس به هیچ وجه نمی تواند دخالتی در این امر داشته باشد تا بتواند برای شما وقت سفارت فوری سوئیس بگیرد.

 در صورت نیاز به دریافت مشاوره کارشناسی می توانید با افراد متخصص در آژانس گردشگری یوروپ تورز مشورت کنید. کارشناسان این مجموعه دلسوزانه کلیه مراحل دریافت ویزای سوئیس را برای شما شرح می دهند و در صورت نیاز از ابتدا تا انتهای این پروسه در کنار شما خواهند بود. متقاضیان اخذ ویزای سوئیس می توانند برای آشنایی با نحوه دریافت ویزای سوئیس با شماره های آژانس گردشگری یوروپ تور تماس بگیرند و سؤالات خود را با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارند. مجموعه گردشگری یوروپ تورز در خدمت هموطنان عزیز می باشد و همواره با ارائه مشاوره و راهنمایی به آن ها جهت اخذ ویزای کشور های اروپایی کمک می کند.