به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه‌ این هفته «شبه قاره» به تهیه‌کنندگی حسین مهدیان در دو بخش وضعیت نگران‌کننده پناهندگان مسلمانان روهینگیا در کشورهای شبه قاره هند از جمله بنگلادش و هندوستان را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به ارزیابی روابط اتحادیه اروپا با هند علیرغم موضع بی‌طرفانه این کشور در قبال مناقشه اوکراین می‌پردازد.

 بازداشت مسلمانان روهینگیا در بنگلادش که قصد جشن گرفتن عید فطر را داشتند توسط پلیس این کشور، دوباره موضوع وضعیت ناگوار این پناهندگان را در کشورهای مختلف شبه قاره هند در کانون توجه قرار داده است.

کاپور سانچی سردبیر مجله هاردنیوز به عنوان کارشناس این بخش برنامه درباره محدودیت‌های پناهندگان روهینگیایی صحبت می‌کند و نقش آمریکا و سازمان ملل را در این وضعیت اسفناک بررسی می‌کند.

موضوع بخش دوم برنامه «شبه قاره» نیز با توجه به سفر مودی نخست‌وزیر جدید هند به کشورهای اروپایی از جمله آلمان و دانمارک، به واکاوی سطح روابط اتحادیه اروپا با هند علیرغم اتخاذ موضع بی‌طرفانه این کشور در مناقشه اوکراین اختصاص دارد.

مهدی باباگل زاده مجری برنامه از فیل رابرتسون معاون آسیایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر به عنوان کارشناس این بخش می‌پرسد که روابط آینده هند و اروپا را در یک نظم جهانی چندقطبی چگونه می‌بیند و اصولاً چرا هند برای اروپا مهم است؟

برنامه «شبه قاره» به تهیه کنندگی حسین مهدیان روز شنبه ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و تکرار این برنامه یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ است.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/150101 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.