به گزارش اکونا پرس،

به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست صمیمانه با اعضای اتاق‌های اصناف و بازرگانی، بسیج و انجمن اسلامی اصناف بیان کرد: تعامل و همکاری موثر اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور قابل تقدیر است و در این مسیر برای بهبود فضای کسب و کار، تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: همکاری اصناف با سازمان امور مالیاتی کشور طی سال گذشته موثر و کارساز بوده و این گام ارزشمندی جهت بهبود امور در فرایندهای نظام مالیاتی است.

وی با اشاره به رویکرد سازمان جهت هوشمندسازی و تسریع و تسهیل خدمات رسانی افزود: در قانون بودجه سال آینده، رویکرد سازمان امور مالیاتی تسهیل فضای کسب و کار در کنار تسهیل وصول مالیاتی خواهد بود. در همین راستا، 15 آذرماه نسخه جدید سامانه برخط صدورگواهی ماده 186 در سازمان راه اندازی گردید. اینک برای ادامه راه و تحقق عدالت مالیاتی، کمک و همکاری مستمر اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و بزرگان بازار ضرورت دارد.

دکتر منظور با بیان اینکه مالیات وصولی امسال با تمرکز بر بخش پردرآمد اصناف و مشاغل کلان وصول شده است و کسب و کارهای خرد و کوچک، با نرخ صفر مالیاتی مواجه بوده اند اضافه کرد: گرچه مالیات بخش مشاغل حدود  5 درصد مالیات کل کشور را تشکیل می دهد اما با همکاری خوب اصناف، امسال جهش خوبی در وصول مالیات این بخش داشتیم. این در حالی است که این افزایش وصولی نه از طریق افزایش فشار به مودیان دارای پرونده مالیاتی، بلکه از طریق شناسایی مودیان جدید صورت گرفته است، به طوری که امسال شاهد افزایش حدود 50 درصدی تعداد اظهارنامه های دریافتی از مودیان بوده ایم که این امر، در طول تاریخ بعد از انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است. رئیس کل سازمان امور مالیاتی همچنین افزود: در راستای عدالت مالیاتی، بیش از یک میلیون و 850 هزار واحد صنفی، مالیات مقطوع با نرخ صفر داشته اند.

در این نشست، اعضای شرکت کننده به بیان مشکلات، دغدغه ها و دیدگاه های خود پرداخته و رئیس کل سازمان ضمن استقبال از طرح دیدگاه های فعالان اقتصادی، به تشریح دستورات و تمهیدات لازم جهت حل مسائل مطرح شده پرداخت.