به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پاگاه اطلاع رسانی نفتخیز، روز شنبه 14 مهرماه، در حاشیه نشست پیش بینی بهره‌دهی 5 ساله چاه‌های نفت وگاز شرکت مارون، با حضور مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل شرکت نفت وگاز مارون و جمعی از مدیران عالی و کارشناسان دوشرکت در سالن فورکست شرکت مارون، به صورت ویدئو کنفرانسی، 4 پروژه مهم فنی و عمرانی در شرکت مارون به بهره‌برداری رسید.

در ابتدای این نشست، سالن جلسات ستاد مرکزی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اعتبار 99 میلیارد ریال به بهربرداری رسید. ظرفیت این سالن 160 نفر بوده که مجهز به یونیت و دوربین علاوه بر سیستم های ویدئویی و صوتی کنفرانس، نمایشگر های 85 اینچ و سیستم ویدئو پروژکشن است.

در ادامه نیز به صورت ویدئو کنفرانسی، پروژه احداث 36 کیلومتر خط لوله 10 اینچ از شادگان به مارون 3 و 4، با هدف افزایش توان تولید به میزان 15 هزار بشکه در روز بهره‌برداری شد. اعتبار این پروژه 140 میلیارد ریال بوده که شامل 26 کیلومتر از کلاستر شادگان به مارون 3 و 10 کیلومتر خط لوله از مارون 3 به مارون 4 است.

سومین پروژه، بکارگیری پمپ چند مرحله BB3 با هدف صیانت از زیست بوم پیرامونی تاسیسات مجتمع صنعتی شماره 3 مارون است که با دستور مهندس دانشی به بهره‌برداری رسید.

ساخت و نصب یک دستگاه تفکیک گرسیار نفت(MOS) با هدف، تسریع در راه اندازی چاه های ترمیمی و دارای افت فشار، چهارمین پروژه فنی و عمرانی بود که در نشست فورکست شرکت نفت وکاز مارون افتتاح شد.