به گزارش اکونا پرس،

علیرضا دانشی در چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه هزینه تعمیر چاه از حفر یک چاه جدید کمتر است در دولت سیزدهم و با آغاز فعالیت تلاش کردیم تا نسبت به تعمیر چاه ها اقدام کنیم و براین اساس هزینه هایی که انجام شده نسبت به آنچه رخ داده است تقریبا قابل مقایسه نیست.

وی افزود: آنچه در بحث افزایش تولید اتفاق افتاده است اقداماتی بوده که در بحث چاه های قدیمی انجام شده است البته دو میدان جدید که در طرح ۲۸ مخزن بوده را به تولید آورده ایم که شامل میدان کبود و بالارود است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه باید بهره دهی چاه ها را ارتقا دهیم، گفت: یکسری پروژه های ویژه برای این کار داریم و در تلاش هستیم این مهم را در حوزه مناطق نفت خیز جنوب مُحقق کنیم البته از اینکه باید چاه های توسعه ای جدید نیز احداث کنیم گریزی نیست.

دانشی در خصوص طرح ۲۸ مخزن عنوان کرد: طرح ۲۸ مخزن دولت قبل یک میدان مین بود که به ما تحویل داده شد و دنیای از معضلات داشت و مارا با مشکلات متعددی مواجه کرد. ما با همکاری با بخش خصوصی موافق هستیم اما باید بخش خصوصی توانمند شود و خودشان باید به این مساله کمک کنند.

وی افزود: از امسال مجوز چاه های توسعه به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب داده شده است و ما نیز در حال آماده خودمان هستیم تا بتوانیم چاه توسعه ای احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایان در خصوص برنامه افزایش تولید خاطرنشان کرد: برنامه ای ۵ ساله به وزارت نفت داده ایم تا توان تولیدی مناطق نفت خیز براساس این برنامه به مرز ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه برسد البته این برنامه مستلزم تحقق یکسری ملزومات است که در صورت محقق شدن می توانیم شاهد تحقق این برنامه ۵ ساله باشیم‌.