به گزارش اکونا پرس،

بهزاد محقق، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به روند رو به رشد توسعه صنعت پتروشیمی در کشورمان اظهارکرد: این صنعت با توجه به توان فنی و مهندسی موجود در شرکت های داخلی می تواند روند رو به رشد خود را با شتاب ادامه دهد و شرکت های ایرانی و سازندگان همواره پشتیبان صنعت پتروشیمی ایران هستند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: سازندگان ایرانی در زمینه ساخت و تامین تجهیزات و قطعه های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی موفقیت های بزرگی کسب کرده اند.

محقق تصریح کرد: تحریم می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی این صنعت باشد، همچنین اگر بتوان مواد اولیه را به صنایع پایین‌دستی رساند دیگر تحریم‌های آمریکا کارساز نخواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: کشور‌های همسایه به شدت به محصولات پایین‌دستی پتروشیمی ایران نیازمند هستند، بنابراین صادرات این محصولات به کشور‌های همسایه امری ضروری است و باید با توسعه زیر ساخت ها امکان صادرات محصولات مختلف تکمیلی را تسهیل کرد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه پتروپالایشگاه‌ها گفت: در شرایطی که در بسیاری موارد خام فروشی می‌کنیم توسعه پتروپالایشگاه‌ها باعث می‌شوند صنایع تبدیلی رشد کنند و با این حساب ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم و منافع بسیاری عاید کشور شود