به گزارش اکونا پرس،

 

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهندس رامین حاتمی درمراسم انعقاد توافقنامه احداث مراکز آموزشی در شهرستان سرخس، بین شرکت ملی نفت ایران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، به افزایش سرانه آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با اجرا و ساخت هشت مرکز آموزشی در شهرستان سرخس،حدود ٢٠ درصد افزایش سرانه آموزشی را شاهد خواهیم بود. مدت زمان اجرای این پروژه یک سال است و پیش بینی می شود مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: اجرای این طرح فرهنگی و آموزشی را گام بلندی در راستای محرومیت زدایی از شهرستان سرخس برداشته می شود. همچنین تعهد به امر مسئولیت های اجتماعی و رعایت الزامات زیست محیطی در قالب توسعه متوازن را در برنامه کاری خود قرار داده است.

 مهندس بابک دارابی Tمدیر نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز شرکت ملی نفت ایران در این مراسم اظهار داشت: درحوزه مسئولیت های اجتماعی اقدامات خوبی در سطح شرکت ملی نفت ایران صورت گرفته است و به یاری خداوند روند اجرایی پروژه ها در سرخس ادامه خواهد داشت. تلاش خود را برای اینکه این پروژه ها بر اساس تفاهم نامه و در زمان مقرر به بهره برداری برسد خواهیم داشت.

در این جلسه مهندس سیدابوالحسن محمدی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق درباره اجرای این طرح اظهار داشت: این شرکت در شمال شرق وظیفه تولید و تامین گاز شش استان شرقی و شمال کشور را به عهده دارد و درراستای اجرای عدالت آموزشی که زیربنای عدالت اجتماعی است، اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد.

جاسم حسین پور مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی درباره مشخصات این طرح تصریح کرد: ساخت هشت پروژه فرهنگی و آموزشی با زیربنای هفت هزار متر مربع و در قالب 36 کلاس درس، یک مهد کودک و سالن آمفی تئاتر در سرخس تعریف شده است و سرانه آموزشی در سرخس ٤.٢ درصد است که از سرانه کشوری و استانی کمتر می باشد. با اجرای این طرح شاهد ارتقا سرانه آموزشی سرخس خواهیم بود.

این گزارش می افزاید، دکتر احسان قاضی زاده نماینده مردم شریف سرخس در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از مسئولان وزارت نفت و مجموعه شرکت ملی نفت ایران به فعالیت های صورت گرفته طی سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: در طول سه سال گذشته وزارت نفت در گام نخست در ساخت محور مشهد به سرخس با تخصیص اعتباری بالغ بر٢٧٠ میلیارد ریال مشارکت داشته است که تاکنون نظر به پیشرفت این پروژه بالغ بر ١٠٠ میلیارد ریال آن پرداخت شده است. در گام دوم نیز با اعتباری بالغ بر ٥٥ میلیارد ریال برای سالن های ورزشی روستایی، طرح های بنیاد مسکن، آبرسانی روستایی و ساخت جاده روستایی مشارکت داشته است. همچنین تخصیص ٢١٣ میلیارد ریال اعتبار ساخت هشت طرح فرهنگی و آموزشی برگ زرینی در کارنامه صنعت نفت است.