به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران مهندس مصطفی پالیزیان رئیس منطقه عملیاتی آغار و دالان درباره جزییات فعالیت این سیستم اظهار داشت : سیستم اتوماسیون یکپارچه برق، به منظور انتقال کلیه اطلاعات مربوط به کلیدخانه شامل وضعیت قطع یا وصل بودن کلیدهای فشار قوی، باطری شارژر، اعلام وضعیت برق ورودی به کلیدخانه و اعلام تمامی اطلاعات به کاربران تحت پشتیبانی، طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: راه اندازی این سامانه به دلیل پراکندگی کلیدخانه های برق ناحیه آغار در نقاط مختلف جغرافیایی، با هدف سرعت بخشیدن به فعالیت ها و صرفه‌جویی مالی و منابع انسانی، اجرا شده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نقل از شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، مهندس پالیزیان در خصوص عملکرد این سیستم، گفت: این سامانه توسط یک ماژول هوشمند مبتنی بر میکروکنترلر و ماژول ارتباطی GSM به همراه یک PLC، طراحی، برنامه ریزی و ساخته شده است تا کلیه اطلاعات مربوط به کلیدخانه برق را برای کاربران تحت پشتیبانی آن، ارسال نماید.

مهندس پالیزیان، با اشاره به مزیت های پیاده سازی این سامانه، گفت: امکان شناسایی دقیق منطقه مورد نظر، کاهش تردد در مسیرهای جاده ای و زمان رفع اشکال ، فراهم آمدن امکان تصمیم گیری صحیح و دقیق برای کارشناسان، دریافت اطلاعات دائمی از عملکرد تجهیزات، ارتقاء ایمنی و پیشگیری از بروز حوادث، افزایش طول عمر تجهیزات و جلوگیری از قطعی های مکرر برق از مزیت های این سامانه است.

بر اساس این گزارش ، سیستم اتوماسیون کلیدخانه برق ناحیه آغار در مدت زمان ۱۸ ماه با تلاش کارشناسان واحد تعمیرات برق این ناحیه طراحی، ساخته و راه اندازی شده است.

این گزارش می افزید ، منطقه عملیاتی آغار و دالان یکی از مناطق فعال عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین قرار دارد.