به گزارش اکونا پرس،

​به نقل از دفتر روابط عمومی همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امو برق و انرژی در نشست بررسی مشکلات تامین برق شهرک ها و واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در برخی مواقع در کشور حبس تولید نیز داریم و نمی توانیم آن را به صنعتگر برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکل برق شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی سابقه طولانی مدت دارد ادامه دارد: با وجود برگزاری جلسات متعدد برای رفع این مشکلات تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است در حالی که وظیفه ما تامین برق واحدهای صنعتی است.

معاون وزیر نیرو اضافه کرد: : در این خصوص یک طرف موضوع مصرف کننده های صنعتی قرار دارند و در سوی دیگر تامین برق از سوی نیروگاه ها و در طرف دیگر نیز تجهیزات، خط، شبکه و شرکت های توزیع وجود دارد که باید با هم هماهنگ شوند.

حائری با اشاره به کلنگ زنی نیروگاه بناب در 2 ماه گذشته در این منطقه گفت: نیروگاه هریس جزو نیروگاهی های جدید کلاس بالا است که بهره وری آن در مرحله سیکل ترکیبی به حدود 59 درصد می رسد.

وی با تاکید بر لزوم اتخاذ راهکارهای مختلف و داشتن تعصب کاری برای رفع مشکل مربوط به تامین برق مصرفی واحدهای صنعتی منطقه یادآوری کرد: در این زمینه باید راهکارهای اجرایی ارائه شود و جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای خط و نصب ترانس برق مانند رویه احداث پست های برق به صورت B.O.T ( بخش خصوصی) از جمله راهکارهاست.

حائری با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل در کوتاه مدت باید برنامه و راهکار کوتاه مدت ارایه شود گفت: در کنار این برنامه تدوین برنامه های میان مدت و بلند مدت نیز ضروری است.