به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران میلاد زنده دل با اشاره به نقش حفاری در اکتشاف، استخراج و بهره برداری از مخازن، افزود: شرکت ملی حفاری با داشتن متخصصان با تجربه و کاردان و تجهیزات مناسب و روزآمد، بخش عمده ای از عملیات حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: حفر چاه های نفت و گاز مجموعه ای از تخصص های فنی و دانش مهندسی را در بر می گیرد و دسترسی به منابع زیر زمینی، تنها از طریق حفاری لایه های مختلف اعماق زمین صورت می پذیرد که دارای فرآیند پیچیده ای است.

زنده دل شتاب بخشیدن به عملیات حفاری را حاصل تلاش جمعی و هم افزایی میان کارکنان سختکوش مستقر بر روی دستگاه های حفاری عنوان کرد و گفت: برای دستیابی به بهره وری بالا، ارایه خدمات کیفی به متقاضیان و پیشگیری و کاهش حوادث می بایست آموزش مستمر کارکنان به طور مستمر در دستور کار باشد.

رئیس دستگاه  حفاری 27 فتح شرکت ملی حفاری ایران با 37 سال سن، 13 سال سابقه خدمت در صنعت نفت و7 سابقه به عنوان رئیس دستگاه حفاری، توجه به منابع انسانی و حفظ و نگهداری از اموال و تجهیزات شرکت را از اولویت های کاری رؤسای دستگاه ها دانست و افزود: کارکنان شاغل بر روی این دستگاه در ردیف کارکنان جوان، تحصیل کرده، با تجربه، سختکوش و کم توقع شرکت هستند.

وی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت می باشد،  اظهار کرد: این دستگاه هم اکنون در میدان نفتی گچساران، عملیات حفر نخستین حلقه چاه پروژه هفت حلقه چاه در این میدان را در دست اجرا دارد. 

زنده دل یادآور شد: دستگاه 27 فتح از سال 1388 جایگزین دستگاه حفاری 11 قدر شد و توان آن دو هزار اسب بخار است که تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری - یک شرکت  قرار دارد.