به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهندس جلیل قسامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه متانول تولیدى توسط پتروشیمی آپادانا به سبد محصولات هلدینگ خلیج فارس اضافه می‌شود، اظهار داشت: متانول در توسعه صنایع پایین دستی نقش مهمی دارد که نباید از آن غافل بود.

وی درمورد زنجیر ارزش متانول گفت: در بسیاری از  کشورهای پیشرفته متانول به عنوان سوخت پاک  و در تکنولوژی‌های اخیر برای تولید اتیلن و ... استفاده می‌شود .

او افزود: واحد متانول آپادانا تحت لیسانس کازاله سوئیس است که سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن تولید خواهد داشت.

به گفته قسامی ۳۵۴ میلیون یورو برای ساخت، خرید تجهیزات  این پتروشیمی پیش بینی شده‌ و در مجموع ۴۶۲میلیون یورو برای ساخت مجتمع هزینه خواهد شد. 

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا تاکید کرد: بخش قابل توجهی از تجهیزات راه‌اندازی این پتروشیمی از داخل تامین شده است و در حال حاضر ۴۷ درصد پیشرفت پروژه بوده و شهریور ۱۴۰۰ این پتروشیمی به تولید محصول می‌رسد.

قسامی با تاکید براینکه در سال ۸میلیون و ۳۰۰ هزار تن متانول در کشور تولید می‌شود، گفت: ۳۰۰ هزارتن از این متانول در داخل استفاده می‌شود و ۸ میلیون تن صادر می شود. 

او بااشاره به اینکه همه متانول ما بر خلاف برخی کشورها همچون چین که از زغال سنگ تولید می‌شود، از گاز متان تولید می‌شود، افزود: بازار فروش متانول ما تضمین شده‌است و نگرانی بابت فروش متانول نداریم و تمامی متانول تولیدی این مجتمع صادر می‌شود.

به گفته مدیرعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس، هلدینگ خلیج فارس به عنوان شرکت مادر بنا دارد با توجه به ارزش افزوده صنایع پایین دستی متانول،پروژه‌های تبدیل متانول به پروپیلن و اتیلن رادر کشور را ایجاد کند.

قسامی تاکید کرد: طبق سیاست‌هایی که تبیین شده؛ استفاده حداکثری از تمام تجهیزات ساخت داخل مبنای کار قرار دارد و اگر در برخی محصولات امکان ساخت داخل وجود نداشته باشد،از بهترین برندهای جهانی تامین می شود.