به گزارش اکونا پرس،

ابراهیم طالقانی در حاشیه رویداد نوآوری و فناوری وزارت نفت در محل پژوهشگاه صنعت نفت  با بیان اینکه پژوهش هم اکنون به یک فرهنگ ذاتی تبدیل شده نه یک واحد سازمانی، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون شرایط به گونه ای است که همه نگاه ها پژوهشگرانه و نوآورانه است.

وی تصریح کرد: در رویداد نوآوری و فناوری وزارت نفت که از روز شنبه (۲۳ آذرماه) آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه (۲۷ آذرماه) ادامه دارد، دوره جدید استفاده از توان علمی در کشور مرور و راهکارهای تحقق آن در حوزه صنعت نفت با حضور شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و مراکز دانشگاهی بررسی می شود.

طالقانی با بیان اینکه پروژه های پژوهشی در دست اجرا در مجموعه صنعت نفت همه پروژه های کارا و اثربخشی هستند، گفت: با توجه به اینکه بحث استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان جزء مباحث جدید در مجموعه صنعت نفت است از این رو باید این موضوع با مدیریت ارشد بیشتر تبیین شود از این رو در این رویداد پنج روزه محوراصلی سخنرانی ها نحوه بکارگیری و بهرمندی از توان دانش بنیانی و استارت آپی است.

وی با اشاره به رویکرد جدید تقاضا محوری به جای عرضه محوری، اظهار کرد: در حاشیه این رویداد نوآوری و فناوری، نمایشگاهی نیز برگزار شده که در آن واحدهای اجرایی تقاضاها و نیازهای خود را عرضه می کنند و بازدید کننده که سازنده ها و شرکت های دانش بنیان هستند برای رفع نیازها اعلام آمادگی می کنند.