به گزارش اکونا پرس،

 بابک دارابی، با اعلام این خبر گفت: قرار است با اختصاص این اعتبار، واحد های نیمه تمام این شهرک در کوتاه ترین زمان ممکن به شهروندان زلزله زده مسجد سلیمان واگذار شود.

وی با اشاره به مشکلات سیستم فاضلاب شهرستان کارون اظهار کرد: شرکت ملی نفت با توجه به دستور وزیر علاوه بر تفاهمنامه پیشین که امضا شده است، ۱۰ میلیارد تومان برای احداث شبکه فاضلاب جدید به این شهر اختصاص داده است که قرار است بر اساس مشارکت سازمان آبفای استان خوزستان، ۲۰ میلیارد تومان نیز از جانب این نهاد برای بازسازی اختصاص داده شود.

۱۴ پروژه عمرانی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری می‎شود
 
دارابی همچنین از نامگذاری ۱۴ پروژه عمرانی به نام سردار شهید قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: با نام‌گذاری ۱۱ پروژه در استان خوزستان، ۲ پروژه در استان فارس و ۱ پروژه در استان کهکیلویه و بویراحمد، رشادت های این شهید بزرگوار را در یادها زنده نگه خواهیم داشت.

مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز، با اشاره به امداد رسانی همه جانبه شرکت ملی نفت ایران در حین وقوع سیل و پس از آن، توضیح داد: ۱۳۰ میلیارد تومان تعهد شرکت ملی نفت ایران برای نوسازی مدارس، بازسازی مراکز علوم پزشکی و کمک به آسیب دیدگان سیل (در قالب تقبل میلگرد های احداث ساختمان ها) بوده است که تا کنون توانسته ایم نوسازی مدارس را به گونه ای پیش ببریم‌ که در ماه مهر سال جاری دانش آموزان برای تحصیل به مدارس بازسازی شده، ورود کنند.

وی در خصوص بحث بازسازی مراکز علوم پزشکی اظهار کرد: اسناد و مدارک مربوطه ارسال شده و قراردادها امضا شده است که متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت خواهد شد.

دارابی گفت: در خصوص خرید میلگرد برای بازسازی خانه های آسیب دیده از وقوع سیل، حواله ها برای افراد ذی نفع ارسال شده و متناسب با پیشرفت فیزیکی از طریق مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان، نسبت به پرداخت و صورت وضعیت کارکردشان اقدام شده است و باید گفت شرکت ملی نفت ایران در این حوزه به تعهدات خود پایبند بوده است.