به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران عصر امروز (شنبه) با حضور حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضا اردکانیان وزیر نیرو، معاونان، مدیران ارشد و کارکنان وزارت نیرو در سالن همایش‌های این وزارتخانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری در این مراسم با اشاره به فرازهایی از سال های مبارزه مردم ایران با رژیم پهلوی و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) اظهار داشت: نگاهی به مسیر انقلاب از سال 42، دستگیری امام و تبعید ایشان و تمامی اتفاقاتی که در این سال‌ها افتاد نشان می‌دهد که پیروزی این انقلاب یک معجزه بود.

وی ادامه داد: امام پس از دستگیری در سال 42 به بورسای ترکیه و نجف منتقل شدند و در این سال‌ها هر اتفاقی می‌توانست رخ بدهد، اما مشیت الهی بر این بود امام به وطن بازگشته و انقلاب به ثمر بنشیند.

حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری در خاطرات خود به نقش توانیر در ١٢ بهمن و انتقال امام به بهشت زهرا اشاره کرد و گفت: ستاد استقبال در آن زمان از خودروهای توانیر که مجهز به بی‌سیم بود کمک گرفت و بلیزر حامل امام در ازدحام بسیار زیاد و سنگین مردم، با راهنمایی و کمک جیپ‌های توانیر بخشی از مسیر بهشت زهرا طی شد.