به گزارش اکونا پرس،

 عصر روز گذشته (۱۸ خردادماه)، با انجام مراحل آزمایش و شست و شوی خط انتقال آب از تاسیسات شیبان به صفیره، فاز نخست  طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه آماده بهره برداری شد.

هدف از اجرای این پروژه، آبرسانی و تامین  ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب در شبانه روز از طریق ۲۳ کیلومتر خط انتقال به تاسیسات روستای صفیره است. همچنین پیش بینی شده در فاز دوم اجرای این طرح، آب از صفیره تا تاسیسات نزهه و سپس تا روستاهای دور و نزدیک ارسال و در نتیجه با تکمیل فاز نخست و اجرای فاز دوم ظرفیت آبرسانی به منطقه  سه برابر می شود.

مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت‌خیز با اختصاص ۱۳۲ میلیارد ریال و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ۱۲۰ میلیارد ریال در اجرای طرح بزرگ آبرسانی غیزانیه مشارکت داشته اند.

همچنین، حجت الاسلام موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در نامه ای از خدمات مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران در امور مربوط به تامین پروژه های اجرای جمع آوری فاضلاب مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار شهر اهواز در راستای رسالت اجتماعی وزارت نفت قدردانی کرده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۴۲ میلیارد تومان از اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در چهار سال اخیر به بخش‌های آبرسانی، عمران، آموزش و زیست‌محیطی غیزانیه اختصاص یافته است. در روزهای اخیر نیز با افزایش مجدد سرویس دهی ۱۱ دستگاه تانکر مناطق نفت‌خیز جنوب در منطقه غیزانیه، توزیع آب آشامیدنی توسط این شرکت به ۴۰۰ هزار لیتر در روز رسید.