به گزارش اکونا پرس،

آیین افتتاح این دفتر به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر شاهین کرد رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دکتر سیدفخرالدین افضلی مدیر دفتر جامعه و صنعت دانشگاه شیراز و جمعی از مدیران و استادان دانشگاه شیراز و مسؤولان و کارکنان پژوهش و فناوری مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

دکتر کرد درباره اهداف راه اندازی این دفتر اظهار داشت: اهداف عملیاتی راه‌اندازی دفتر ارتباط با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در دانشگاه شیراز، نزدیک‌تر کردن ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه، حل‌کردن مشکلات صنعت به‌زبان پژوهش و طرح و برنامه برای نیازهای پژوهشی مورد نیاز این شرکت است.

 وی، با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شیراز، ازجمله نیروهای انسانی مجرب و مستعد و همچنین امکانات متعدد این دانشگاه، از این همکاری و ارتباط ابراز مسرت کرد و گفت: راه‌اندازی این دفتر، بهانه‌ای برای حرکت به سمت اجراکردن برنامه‌های مدون و تعریف‌شده و بالابردن سرعت فعالیت‌ها و پاسخ‌دهی‌ها است.

دکتر سیدفخرالدین افضلی مدیر دفتر جامعه و صنعت دانشگاه شیراز نیز، هدف از راه‌اندازی این دفتر در دانشگاه شیراز را کاهش فاصله بین صنعت و دانشگاه اعلام و از این تعامل ابراز خرسندی کرد.

وی، اجرای طرح‌های پژوهشی ازدیاد برداشت، مشاوره علمی در خصوص بهبود روش‌های تولید از مخازن، طرح‌های زیست محیطی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و اعضای هیات علمی، کارآموزی و مهارت افزایی را از جمله محور‌های تعامل دوسویه این دانشگاه و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برشمرد.

دکتر افضلی افزود: بهره مندی از توان پژوهشی اعضای هیات علمی، وجود تجهیزات به روز و پیشرفته آزمایشگاهی و نیز نزدیکی به میادین نفتی کشور از مهمترین دلایل همکاری دانشگاه شیراز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.

وی خاطرنشان ساخت: تاکنون ۴۵ طرح مشترک با همکاری دانشگاه شیراز و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اجرا شده است.