به گزارش اکونا پرس،

 

 «قاسم تقی‌زاده خامسی» امروز پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از 20 پروژه صنعت آب و برق استان هرمزگان در چارچوب دوازدهمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: برای کسانی که در شیرین‌سازی آب دریا برای مصارف صنعت و شرب سرمایه‌گذاری کنند تمهیدات ویژه‌ای را دیده‌ایم و خیلی سریع به آنها مجوز می‌دهیم که خودشان مطالعه کرده، کارهایش را انجام دهند و سرمایه‌گذاری کنند.

وی یادآوری کرد: با پیشرفته شدن فناوری آب شیرین‌کن‌ها در جهان، کشورها تامین آب شرب و صنعت خود را به تدریج به سمت استفاده از آب دریا پیش می‌برند و دلیل آن این است که هم آب با کیفیت‌تر و هم دسترسی به آن آسان‌تر است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم آب شیرین‌کن بندرعباس اظهار داشت: ای.سی آب خروجی در اینجا 500 است و با بهترین آب‌های کشور رقابت می‌کند. این تصفیه‌خانه در 4 فاز قرار است انجام شود که فاز یک آن در سال‌های گذشته در همین دولت افتتاح شده و امروز فاز دوم آن افتتاح می‌شود که 100 هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد و در واقع می‌تواند آب بندرعباس را دو برابر شیرین کند.