به گزارش اکونا پرس،

محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: این روستاها اگرچه در کم‌ترین فاصله جغرافیایی با تهران قرار دارند اما از لحاظ زیرساخت‌های شبکه تامین و توزیع، امکانات و تاسیسات آب و فاضلاب در شرایط نامطلوبی قرار دارند.

 کرمی‌نژاد در خصوص چالش‌های پیش روی این شرکت در خدمات‌رسانی به این روستاها گفت: قدمت بالای شبکه و شرایط بسیار نامناسب شبکه تامین، انتقال و توزیع، نبود منابع تأمین آب آشامیدنی با کمیت و کیفیت مناسب، نبود مستندات سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)، فقدان نظارت و کنترل کافی بر ایستگاه‌های گندزدایی، واگذاری غیرکارشناسانه انشعاب‌ها و عدم تناسب انشعاب‌های واگذار شده با توان شبکه توزیع و خطوط انتقال از جمله مشکلات و چالش‌های مهم این حوزه هستند. 

 او افزود: به دنبال این هستیم که با وجود تمامی مشکلات موجود به ویژه مشکلات مالی، در سریع‌ترین زمان ممکن این کمبودها را برطرف کنیم.

 به گفته کرمی‌نژاد علاوه بر کمبودهای موجود در زیرساخت، برخی چالش‌های پیش روی این شرکت از جمله انشعاب‌های غیرمجاز و استفاده آب شرب برای دام نیازمند آموزش‌های فرهنگی و مشارکت بیش‌تر روستاییان است.

 معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: در پهنه شرق استان تهران 72 روستا تحویل گرفته شده و در این مدت، اقدامات قابل توجهی برای به‌روزرسانی و بازسازی تاسیسات آب‌رسانی آن ها انجام شده است. 

 او گفت: 88 روستا در پهنه غرب استان تهران در بخش‌های ملارد، شهر قدس، شهریار و حوالی کن زیر پوشش این شرکت قرار گرفته اند که در بدو امر برای تامین آب مورد نیاز این روستاها چهار حلقه چاه جدید حفاری و هشت حلقه چاه بازسازی شده است که با این اقدامات حدود 60  لیتر بر ثانیه به میزان تولید آب شرب آن‌ها افزوده شده و 500 متر شبکه آب‌رسانی توسعه و 4800 متر شبکه اصلاح شده است.

کرمی‌نژاد ادامه داد: با خرید تجهیزات برای تبدیل سامانه کلرزنی، هم بهبود کیفیت مد نظر است و هم جلوگیری از خطرات کپسول‌های گاز کلر که ان‌شاالله تا پایان شهریورماه کلیه کپسول‌های گاز کلر جمع‌آوری و سامانه‌های آب ژاول جایگزین خواهد شد.

 به گفته او بیش‌ترین تمرکز روستاها در استان تهران در پهنه جنوبی استان است و در این پهنه جنوبی 221 روستا به این شرکت افزوده شده است.