به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: برنامه راهبردی یکپارچه سازی خطوط در سیستم اطلاعات مکانیGIS  در سال 91 در شرکت گاز استان بوشهر آغاز و از سال 96 به صورت نظام مند در چرخه اجرایی قرار گرفت.

مسلم رحمانی افزود: شرکت گاز استان بوشهر با هدف استراتژیک افزایش ضریب اطمینان خطوط گازرسانی و با توجه به الزامات قانونی که از سوی شرکت ملی گاز ایران تعیین شده سامانه GIS را به صورت پایلوت در سازمان مستقر کرده است.

وی ادامه داد: شرکت گاز استان بوشهر از سال 96 و پس از ابلاغ سند مدل مفهومی تاسیسات گازرسانی توسط کمیته راهبردی سامانه اطلاعات مکانی شرکت ملی گاز ایران، فرایندGISREADY  نقشه های ازبیلت را منطبق با مدل مفهومی از طریق نرم افزارARC GIS  اجرایی کرده است.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر شرکت گاز استان بوشهر با پوشش 100 درصدی خطوط تغذیه ، ساختمان های اداری ، پست امداد و ایستگاهای تقلیل فشار و نقشه های پایه شهری و همچنین پوشش 95 درصدی خطوط شبکه و 90 درصدی مشترکین در حوزهGIS  در حال فعالیت است.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر در ادامه گفت: رویکرد یکپارچه سازی خطوط در سیستم اطلاعات مکانی هم اکنون در خصوص تمامی طرح های گازرسانی اعم از خطوط انتقال، تغذیه ، شبکه های توزیع تاسیسات گازرسانی، علمک ها و مشترکین اجرا شده است که پایش این رویکرد از طریق شاخص امتیاز ارزیابیGIS  و دیگر شاخص هایKPI  وابسته در فرایند های سازمان صورت می گیرد .

 رحمانی افزود: شرکت گاز استان بوشهر در نتیجه پایش های سالیانه مفتخر به کسب رتبه نخست کشوری در خوشه مربوطه و کسب رتبه اول تا سوم در بین کلیه شرکت های گاز های استانی برای دو سال متوالی (97و 98 ) شده است.