به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مناطق نفت‌خیز جنوب و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این جلسه با اشاره به وسعت حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: با وجود وسعت بالا و پراکندگی جغرافیایی تاسیسات، برنامه تولید این شرکت با تلاش و پشتکار کارکنان آن، به طور کامل محقق شده که شایسته قدردانی است.

مهندس احمد محمدی ادامه داد: علیرغم شرایط سخت موجود با همت نیروی انسانی ضمن رعایت الزامات HSE خوشبختانه هیچ‌گونه توقفی در امر تولید بوجود نیامده است.

مهندس محمدی همچنین به اقدامات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این شرکت در زمینه مقابله با انتشار ویروس کرونا، مهار آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی، بهسازی و مرمت جاده‌های مواصلاتی و اقدامات فرهنگی نیز دستاوردها و اقدامات ارزشمندی داشته است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز از تحقق ۱۰۱ درصدی برنامه‌ی تولید نفت و گاز این شرکت در ۶ماهه نخست سال‌جاری خبر داد و با ارائه گزارشی از وضعیت و شرایط تولید شش‌ماهه‌ی این شرکت اظهار داشت: تحقق کلیه‌ی تعهدات در نیمه‌ی نخست سال‌جاری، نشانه‌ی تلاش بی‌وقفه، مجاهدت و همکاری صمیمانه‌ی تمام همکاران ما در شرایط دشوار کرونا و تحریم است.

مهندس قباد ناصری همچنین با اشاره به شرایط خاص جغرافیایی، گستردگی جغرافیایی و پراکندگی تأسیسات، تلاقی و نزدیکی خطوط لوله با رودخانه‌ها و دریاچه‌‌‌ی سدها، از پایش مستمر و نظارت برای ایمن سازی خطوط لوله، چاه‌ها، تاسیسات و راه‌های ارتباطی در آستانه‌ی فصل بارش خبر داد.

لازم به توضیح است در ادامه این نشست تخصصی، مهمترین چالش‌ها و راهکارهای فراروی تولید از مخازن نفت و گاز این شرکت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در پایان، برنامه تولید این شرکت برای نیمه‌ی دوم سال ۱۳۹۹، به تصویب رسید.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکت‌های پنج‌گانه بهره بردار تابع شرکت ملی مناطق نتفخیز جنوب است که براساس برنامه تولیدی تکلیفی ابلاغی از سوی شرکت ملی نفت ایران، راهبری و مدیریت میادین و تاسیسات نفت و گاز واقع در شمال استان خوزستان و بخش های از استان های ایلام و لرستان را در گستره‌ای به وسعت تقریبی ۲۷هزارکیلومتر مربع عهده‌دار است.

گفتنی است به‌دلیل شرایط خاص شیوع کرونا و الزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مهندس احمدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب و برخی از مدیران ارشد فنی و عملیاتی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان در این جلسه به صورت حضوری و سایر مدیران و اعضای جلسه، با استفاده از سامانه‌ی ویدئو کنفرانس شرکت داشتند.