به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، مهندس ابوالقاسم ایرانی، رئیس اداره تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در رابطه با مدت زمان و تعمیرات صورت گرفته در مرکز جمع آوری شرقی منطقه خانگیران اظهار داشت: تعمیرات اساسی طی مدت هشت روز و انجام ۵۸۲دستور کار تعمیراتی با دو هزار و ۲۷۴ نفر ساعت پایان یافت که شامل درخواست کارهای با اولویت بالا مربوط به منیفولد، هدر و خطوط مشترک تخلیه گاز شیرین در مرکز جمع آوری و خطوط اصلی در مرکز اندازه گیری می شود .

مهندس ایرانی با تاکید بر اهمیت رعایت الزامات HSE به ویژه در امور تعمیراتی بیان کرد:در این مرحله از تعمیرات اساسی تمام الزامات و شاخص های ایمنی و بهداشتی به جهت جلوگیری ازبروز حادثه و شیوع ویروس کرونا با همکاری اداره HSE صورت گرفت .

براساس این گزارش، خطوط لوله انتقال گاز ترش تولیدی ۱۳ حلقه از چاه های واقع شده در بخش شمال شرق منطقه خانگیران وارد این مرکز شده و توسط دو خط لوله اصلی انتقال گاز به مرکز اندازه گیری انتقال می یابد. علاوه بر آن خطوط لوله گاز شیرین تولیدی تعدادی از چاه های شوریجه D نیز وارد این مرکز می شوند و توسط یک خط لوله اصلی به نم زدایی پالایشگاه قدیم منتقل می گردد. از این رو می توان این مرکز را یکی از مراکز مهم در فرایند تولید و تامین گاز مورد نیاز استان های شمال و شرق کشور دانست که با راه اندازی چاههای ۷۱ و ۷۵, پیش بینی تولید زمستانی این مرکز به حدود ۱۲ م م م ر می رسد.

این گزارش می افزاید،شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق به‌عنوان یکی از سه شرکت تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، افزون بر تأمین گاز مصرفی نیروگاه نکا و پتروشیمی بجنورد، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان و بخشی از سمنان را تأمین می‌کند. ستاد این شرکت در مشهد مستقر است .