به گزارش اکونا پرس،
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از ثبت یک رکورد جدید در ذخیره سازی و باز تولید گاز در میدان گازی سراجه خبر داد و گفت: شش ماه اول امسال، بیش از هزار میلیون مترمکعب گاز در این میدان ذخیره شده است که از زمان راه اندازی تاکنون بی سابقه بوده است.

رامین حاتمی افزود: با ذخیره سازی این میزان گاز، توان بازتولید گاز برای تزریق به شبکه سراسری گاز کشور در حال حاضر به هزار و ۲۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی به روند افزایش مصرف گاز در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته می‌توان اطمینان داد که استان قم، استان تهران و استان‌های شمالی کشور، با قطعی گاز و افت فشار مواجه نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در ادامه پتانسیل میدان گازی سراجه را مورد توجه قرار داد و گفت: به همین علت طراحی فاز دوم این میدان در دستور کار وزارت نفت است.

حاتمی از انجام مطالعات فاز دوم این میدان خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت مثبت بودن مطالعات مخزن، حجم ذخیره سازی و بازتولید گاز در سراجه تا حدود ۲.۵ میلیارد متر مکعب در سال افزایش خواهد یافت.

سیدمحمدحسن سلیمانی، مدیر منطقه بهره‌برداری شرکت نفت و گاز سراجه قم هم با اشاره به وجود ۹ حلقه چاه بهره برداری در این میدان گازی افزود: به منظور افزایش میزان ذخیره سازی گاز تاسیسات سرچاهی چهار حلقه چاه تغییر و سه حلقه چاه تعمیر شده است که تماما توسط متخصصان میدان گازی سراجه و دیگر شرکت‌های داخلی صورت پذیرفته است.

سلیمانی تصریح کرد: میدان گازی سراجه از زمان کشف تا ده سال قبل روزانه نیم میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کرد که این میزان هم اکنون به نه تا ده میلیون متر مکعب در هر روز رسیده است.