به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات با اعلام خبر راه اندازی سامانه فکس سرور در این شرکت، گفت: سامانه نرم‌افزاری فکس سرور این شرکت با برخورداری از بسترهای لازم، کلیه خدمات فکس این شرکت را در ستاد و مناطق عملیاتی به صورت الکترونیکی پوشش می دهد.

مهندس قدرت اله قنبریان، اظهار داشت: بالغ بر ۱۲۰ دستگاه فکس سخت افزاری در این شرکت موجود است که با راه اندازی سامانه جدید علاوه بر افزایش سرعت ارسال و دریافت مکاتبات با حذف هزینه های تامین، تعمیر، تجهیز و نگهداری دستگاه های فکس موجود، سود و صرفه مالی و نیروی انسانی نیز به دنبال داشته است.

وی، افزود: این سامانه با امکان طراحی برای کاربران گروهی و شخصی، شامل بخش نرم افزاری و سخت افزاری است که بخش سخت افزاری آن با ۱۶ خط شهری کلیه خدمات فکس ورودی و خروجی سازمان را پوشش می‌دهد و بخش نرم افزاری آن نیز با برخورداری از پنل ورودی و سرور اختصاصی، امکان دریافت، مدیریت و نگهداری اطلاعات را فراهم می‌کند.

قنبریان با اشاره به اینکه این سامانه قابلیت اتصال به سامانه های مکاتبات اداری را نیز دارد، افزود: سامانه فکس سرور در فاز اول در ستاد شیراز در دسترس کاربران مشخص شده و در مناطق عملیاتی نیز در اختیار دبیرخانه مرکزی منطقه قرار گرفته و کلیه فکس ها توسط دبیرخانه مدیریت می شود.

سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، حذف کاغذ، نگهداری اطلاعات در سرور، امنیت بالای سامانه، سرعت عمل، مدیریت فایل های دریافتی و ارسالی را از جمله مهمترین مزیت های این سامانه برشمرد.

قدرت اله قنبریان در ادامه از راه اندازی مودم های ارتباط از راه دور (APN) در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و لزوم ایجاد زیرساخت های مناسب برای دورکاری کارکنان با رعایت دستورالعمل های حفاظتی و امنیتی کمیته فاوا، اقدام به راه اندازی این سامانه نموده ایم.

وی، افزود: برای راه اندازی این مودم ها از بسترهای مخابراتی یکی از اپراتورهای فعال تلفن همراه کشور و سرور اختصاصی در ستاد زاگرس جنوبی استفاده شده است تا امکان برقراری ارتباط امن فراهم شود.

وی، در پایان، گفت: امکان استفاده از این بستر در فاز اول برای مدیران و رؤسای ادارات ستادی فراهم شده است تا بتوانند در هر زمان و هر مکانی به اتوماسیون اداری دسترسی داشته باشند.

به دلیل پراکندگی ستاد و پنج منطقه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان و استقرار ستاد شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تهران، ضرورت پیاده سازی سامانه های امن ارتباطات الکترونیک جهت سهولت پیشبرد برنامه های این شرکت امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.