به گزارش اکونا پرس،
محمدرضا سعیدی دارای کارشناسی ارشد رشته شیمی  MBA و دکترا بازاریابی صنعتی با تمرکز بر کسب و کار‌های بین المللی از سوئد می باشد که در سال گذشته به عنوان مدیرعامل پتروشیمی جم انتخاب شد.
 
مدیرعامل پتروشیمی جم در گفتگو با «خلیج فارس» با اشاره به اینکه از بزرگترین صادرکنندگان محصولات پلیمری کشور هستند، گفت: درگروه محصولات پلی اتیلن سنگین، این شرکت رتبه نخست صادرات را از آن خود نموده و طی سال گذشته محصولات این شرکت به کشورهای مختلف جهان از جمله چین، هند،ترکیه، عراق ، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.
 
محمدرضا سعیدی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی جم با توجه به تنوع دریافت خوراک و تولیدات مختلف الفینی در منطقه ویژه انرژی پارس دارای موقعیتی ویژه نسبت به سایر مجتمع های منطقه می‌باشد خاطرنشان کرد: بخشی از تولیدات جم مانند پروپیلن، بنزین پیرولیز و بوتادین در منطقه ویژه پارس منحصر به فرد می‌باشد.
 
رکوردهای قبلی در پتروشیمی جم شکسته شد
 
سعیدی با اشاره به اینکه پتروشیمی جم سال گذشته در اکثر محصولات رکوردهای تولید در سالیان قبل را شکست، ادامه داد:  طی 9 ماهه سال جاری نیز به اتکا کارکنان متخصص پتروشیمی جم، رکوردهای تولید شکسته و انتظار می رود تولیدات ما تا آخر سال 100 هزارتن از ظرفیت اسمی بیشتر شود که در جنگ اقتصادی و تحریم ها، حرکت بزرگی می باشد.
 
استخدام فقط از مسیر آزمون
 
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به ضابطه مند شدن جذب نیرو در این مجموعه از زمان انتصابش اظهار داشت: برای جذب نیرو در زمینه های عمومی، اولویت با کارجویان مناطق پیرامونی پتروشیمی است که این را جزو مسئولیت های اجتماعی می دانیم و به آن پایبند هستیم، مگر اینکه در مورد خاصی، گزینه موردنظر در منطقه نباشد.
 
وی تاکید بر پاکدستی در کنار سایر شاخصه های نیروی انسانی را برای انتصابات مورد توجه قرار داد و گفت: در ایامی که مبارزه با فساد جدی تر از قبل می باشد، سخت گیری درباره پاکدستی هزینه های مضاعفی دارد، اما با جدیت به آن پایبند خواهیم بود. در این فرصت، از حمایت های وزیر رفاه بابت حمایت از این رویه مقابله با فساد تشکر می کنم.
 
به گفته سعیدی، اولویت دیگر از زمان انتصابش، شناسایی نیروهای توانمند پتروشیمی جم و سپردن مدیریت شرکت های تابعه و روسای کمیسیون ها به آنهاست گفت: این مهم باعث انگیزه بخشی به نیروها و بازدهی بیشتر ساختار نیروی انسانی  است.
 
میانگین جذب بومیان در جم؛ 75 درصد
 
وی همچنین با اشاره به الزام جذب نیروهای تخصصی پتروشیمی از مسیر آزمون تصریح کرد: طی سال گذشته و امسال آزمون استخدامی پتروشیمی جم برگزار شد که به طور میانگین 75 درصد نیروهای تخصصی جذب شده از شهرهای پیرامونی خصوصا استان بوشهر بوده اند.
 
اقدامات پتروشیمی جم در راستای مسئولیت های اجتماعی
 
سعیدی با اشاره به تمرکز مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی ها در قالب شورای راهبردی گفت: پتروشیمی جم علاوه بر این شورا، خود نیز در زمینه توجه به منطقه پیرامون خصوصا عسلویه مشارکت داشته که شامل کمک به ازدواج مددجویان نهادهای حمایتی، توانمندسازی معلمان و حمایت از دانش آموزان کم بضاعت ولی مستعد، حمایت از موسسه های فرهنگی می باشد.
 
وی یکی از اقدامات این پتروشیمی در زمینه مسئولیت های اجتماعی را تجهیز بیمارستان عسلویه به سی تی اسکن دانست و افزود: این دستگاه در ماههای گذشته و ایام کرونا ناجی جان بسیاری از بیماران بوده است.
 
سعیدی تاکید کرد: پتروشیمی جم در سال جاری 75 میلیاردتومان برای احداث بیمارستان تخصصی عسلویه اختصاص داده که علاوه بر کمک های صورت گرفته از طریق شورای راهبردی پتروشیمی هاست که در زمینه احداث مدرسه، مراکز بهداشتی و نیازهای دیگر منطقه صرف می شود.
 
به گفته وی، در راستای توجه به محیط زیست منطقه، پاکسازی ساحل نایبند طی 33 بار در سال گذشته پیگیری شد.
 
آمادگی بورسیه سالانه 10 جوان مستعد منطقه را داریم
 
وی از پیگیری طرحی از طریق شورای راهبردی پتروشیمی ها برای حمایت از نیروی انسانی عسلویه خبر داد و گفت: معتقدیم باید بجای ماهی دادن، ماهیگیری را یاد داد و در این راستا پیگیر اجرای طرح بورسیه دانشجویان مستعد منطقه در رشته های مرتبط با پتروشیمی هستیم.
 
مدیرعامل پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: ما به سهم خود آمادگی بورسیه سالانه 10 نفر  از دانش آموزان مستعد و نخبه منطقه را داریم و اگر در شورای راهبردی پتروشیمی ها این مهم تصویب و سایر پتروشیمی های منطقه هم هرکدام عهده دار بورسیه تعداد دیگر شوند، به تدریج ظرفیت انسانی منطقه در حوزه مدیریت و خدمات مهندسی به سمت نیروهای بومی پیش می رود.
 
مدیرعامل پتروشیمی جم با تاکید بر اینکه وظیفه صنایع توجه به مسئولیت های اجتماعی مناطق پیرامونی است، ادامه داد: اما توسعه زیرساخت های منطقه به تنهایی از عهده پتروشیمی ها برنمی آید و دولت باید در این زمینه توجه بیشتری به منطقه داشته باشد.
 
افتخار می کنیم با افزایش تولید و خلق ثروت، زمینه تامین حقوق بازنشستگان را فراهم می‎کنیم
 
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به اینکه زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری می باشند، خاطرنشان کرد: افتخار می کنیم که با تولید بیشتر و خلق ثروت، زمینه افزایش اعتبارات برای ارتقا حقوق بازنشتسگان فراهم می کند.
 
وی در پایان با بیان اینکه به تناسب سرمایه گذاری عظیمی که در صنعت عسلویه شده است، در زمینه مسئولیت های اجتماعی کار نشده، ادامه داد: مردم منطقه حق دارند گلایه مند باشند، ولی چندسالی است که در قالب شورای راهبردی پتروشیمی ها به شکل هدفمندتر کمک هایی با اولویت زیرساخت های منطقه دنبال می شود، اما پرواضح است که پتروشیمی جم و پتروشیمی های مشابه به تنهایی نمی تواند فاصله ایجاد شده از سالیان قبل را جبران کنند، از این رو باید در بودجه های سنواتی دولت و سازمان برنامه و بودجه، به تقویت زیرساخت های منطقه  توجه شود.