به گزارش اکونا پرس،

به  نقل از دفتر روابط عمومی هلدینگ برق و انرژی صبا-محسن امیری، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا در جریان بازدید سید پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان از نیروگاه خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر در ۶ واحد گازی با ظرفیت ۹۷۰ مگاوات با راندمان ۳۵ درصد با سوخت گاز به عنوان سوخت اصلی و گازوئیل به عنوان سوخت جایگزین در حال بهره‌برداری است.وی افزود: نخستین واحدهای گازی این نیروگاه در سال ۸۹ راه اندازی شد و در سال ۹۳ دو واحد دیگر به ظرفیت نیروگاه افزوده شد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بازتوانی نیروگاه در دستور کار است، گفت: با توجه به اقدامات بسیار ارزشمند مجموعه شرکت مپنا، بحث بازتوانی واحدها را در نظر داریم تا ظرفیت اسمی هر واحد گازی از ۱۶۲ مگاوات به ۱۸۰ مگاوات افزایش یابد.

امیری در خصوص برنامه ریزی برای راه اندازی واحد بخار (فاز سوم) نیروگاه عنوان کرد: تلاش برای راه‌اندازی واحد بخار با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در حال انجام است.وی افزود: عدم تامین منابع مالی از سوی صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی از مشکل اصلی در راه اندازی این فاز بوده است. در حال حاضر برای راه اندازی این فاز اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

امیری ادامه داد: در صورت راه اندازی فاز سوم نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر به صورت مستقیم ۱۲۰ نفر نیروی بومی و ۵۰۰ تا یک هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: با راه اندازی این فاز شاهد افزایش ظرفیت نیروگاه، صرفه جویی در انرژی و افزایش راندمان نیروگاه از ۳۵ درصد به ۴۹ درصد خواهیم بود.وی تصریح کرد: بخش خصوصی مجوز صادرات برق را ندارد و این موضوع صرفا در اختیار حاکمیت یعنی همان دولت است.

امیری با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد مستضعان هفت نیروگاه در اختیار دارد، عنوان کرد: بنیاد مستضعفان ۵ تا ۵.۵ درصد برق تولید کشور را تامین می کند که کمتر از یک درصد آن مربوط به این نیروگاه است که در صدور مجوز طرح توسعه به ۱.۲ درصد از مجموع این ۵ درصد خواهد رسید.