به گزارش اکونا پرس،

به نقل  از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، این پروژه شامل احداث ۲۷ کیلومتر خط لوله ۸ اینچ نفت در حوزه فعالیت شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون است که از سوی مدیریت مهندسی ساختمان معاونت طرح های نفت و گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرا شده است.

این خط لوله زیر زمینی با هدف ارسال نفت از کلاستر شادگان تا واحد بهره برداری مارون شماره - ۳  احداث و ظرفیت انتقال نفت تا 25 هزار بشکه در روز را دارد و برای انجام پروژه که در مدت ۲۲ ماه اجرا شد ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه منظور گردیده است.

از مشخصه های فنی پروژه می توان به نصب ارسال کننده و دریافت کننده توپک هوشمند و سیستم حفاظت کاتدی، شیربرقی در ابتدا و انتهای خط لوله به منظور افزایش ایمنی، نصب ۳۰ عدد شیر دروازه ای و یکطرفه ۸ تا ۱۲ اینچ، و اتصال به ۱۳ نقطه از سایر خطوط انتقال اشاره کرد.

ایجاد ۲۷ کیلومتر جاده دسترسی، ۲۵۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، عبور از موانع طبیعی از جمله جاده های اصلی و فرعی را از دیگر اقدامات به عمل آمده در این پروژه که شتاب بخشی در اجرای آن در راستای استمرار و افزایش تولید از میدان نفتی شادگان مورد تاکید مدیریت شرکت قرار داشت، به شمار می‌آید.