به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازروابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل این شرکت، گفت: در همین راستا اولین دوره آموزش تئوری و عملی ۴۵ نفر از کارکنان داوطلب جهت عضویت در این تیم در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

مهندس علیرضا امینی ، افزود: این دوره با سرفصل هایی مانند امداد و نجات جاده ای،سیل، کوهستان و زلزله،کمک های اولیه مقدماتی و پیشرفته و الزامات پیش بیمارستانی با همکاری اساتید سازمان هلال احمر با حضور سه گروه ۱۵ نفره از آتش نشانان مناطق عملیاتی این شرکت برگزار شد.

امینی با اشاره به اینکه افراد انتخاب شده بر اساس آمادگی جسمانی و پس از موفقیت در تست های ورزشی، انتخاب شده‌اند، گفت: داشتن آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در این تیم ضروری است و بر همین اساس اعضا این تیم طی یک برنامه مدون توسط ارزیابان داخلی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی و مطابق با آخرین دستورالعمل ها و استاندارد های بین المللی، دستورالعمل سازمان آتش نشانی شهری و همچنین دستورالعمل سازمان هلال احمر انتخاب شده‌اند.

وی، ادامه داد: به منظور اطمینان از سطح آمادگی جسمانی داوطلبان در ابتدا از آنها تست هایی شامل کوپر، پلانک، معلق ماندن، پرش طول، دو مارپیچ، انعطاف نیم تنه به جلو، دو ۴۵ متر، فشار موازی، پرش جفت دوطرف، به عمل آمده است و رتبه بندی میان افراد و مناطق عملیاتی نیز با تجزیه و تحلیل نرم افزاری انجام شده است.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه عضویت در این تیم بر اساس آمادگی جسمانی نفرات است، گفت: داوطلبان طی ۱۰ مرحله تحت آموزش و آزمون قرار می گیرند و در پایان دو تیم پانزده نفره انتخاب می شوند که افرادی که بیشترین امتیازها را کسب کنند عضو تیم اصلی می‌شوند و پانزده نفر دوم نیز تیم پشتیبان را تشکیل می دهند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی را در استان های فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می کند و به عنوان یکی از موفق ترین شرکت های حوزه HSE وزارت نفت در این زمینه فعالیت های پیشگیرانه گسترده ای را دنبال می کند.