به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، محمدرضا آبیار اظهار داشت:  این سازمان در ستاد مناطق نفتخیز جنوب زیر نظر مدیر تولید و در شرکت‌های بهره‌برداری تابعه با عنوان "هماهنگی و پیگیری نظام انسجام خطوط لوله" زیر نظر مدیران عملیات شرکت‌های بهره‌برداری فعالیت می‌کند.

وی گفت: ساختار جدید مبتنی بر اصول و الزامات مدیریت خطوط لوله مندرج در استانداردهای معتبر جهانی API1160  و ASME B31.8S ، پس از 7 سال بررسی در کارگروه‌های تخصصی و اجرای آزمایشی،  به عنوان یک نوآوری در ساختار سازمانی مناطق نفتخیز جنوب تصویب شد.

آبیار ادامه داد:  ساختار جدید به منظور مدیریت منسجم بیش از ۲۹۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله متنوع در گستره مناطق نفتخیز جنوب با پراکندگی جغرافیایی در مساحت ۷۰۰۰۰ کیلومتر مربع در ۶ استان، از طریق بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری سمت‌های سازمانی موجود ایجاد شده است.

رئیس مهندسی ساختار و بهره‌وری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، تغییر روش سنتی پایش و نگهداری از حالت وظیفه‌ای به رویکرد جدید فرآیندی،  متمرکز نمودن اطلاعات در بستر نرم‌افزاری، تدوین اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌ها مبتنی بر یک نقشه راه مشترک، افزایش سرعت پاسخگوئی و واکنش در شرایط اضطراری، حفاظت از محیط زیست و ایمنی کارکنان و ساکنان جوامع محلی، ارزیابی و مدیریت ریسک، اولویت بندی پروژه‌ها و مدیریت بهینه تغییرات از اهداف سازمان جدید است.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی انجام شده،  امکان بازنگری این سازمان بر اساس ارزیابی عملکرد یک سال آینده فراهم شده است، از حمایت و پشتیبانی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و اقدامات موثر مدیریت تولید و شرکت‌های بهره‌برداری تابعه در اجرای آزمایشی این ساختار قدردانی کرد.

آبیار در پایان گفت: امیدواریم استقرار سازمان جدید ضمن کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها، ضایعات وآلودگی‌های محیط زیستی، در بهبود دستورالعمل‌ها و تغییر سازوکارهای فعلی به اقدامات کنشگرایانه و برنامه‌ریزی شده، استفاده بهینه از خطوط لوله موجود، اولویت‌بندی بودجه‌های مورد نیاز، کاهش حوادث و افزایش اعتبار شرکت در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی نیز موثر باشد.