به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نفتخیز، در این دیدار که روز شنبه (۱۶ بهمن ۱۴۰۰) برگزار شد حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با تبریک دهه مبارک فجر و فرارسیدن ماه رجب، با ذکر آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از ائمه هدی،  بر رعایت تقوای الهی و تکیه بر خداوند متعال برای غلبه بر سختی‌ها و رسیدن به اهداف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه زمان کوتاه است و فرصت‌های دنیا به سرعت به پایان می‌رسد گفت: باید قبل از اتمام وقت کاری کنیم و به تکالیف خود عمل نماییم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود صنعت نفت، پرهیز از خام‌فروشی و توسعه فرآورده‌های نفتی را خواستار شد و گفت: باید از فرصتی که هم اکنون فراهم شده است برای تحقق این موضوع به خوبی استفاده کرد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با گرامیداشت دهه فجر و نقش صنعت نفت در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: کارکنان صنعت نفت علاوه بر حضور در نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، در دوران دفاع مقدس و شرایط سخت تحریم‌ها نیز برای تحقق اهداف مقدس نظام حضوری موثر داشته اند.

مهندس علیرضا دانشی با بیان اینکه جدا کردن صنعت نفت از انقلاب همواره از اهداف بلند دشمنان بوده است افزود: با وجود نیروهای انقلابی، این صنعت همیشه در راستای اهداف و برنامه‌های نظام بوده و کارهای بزرگی انجام داده است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعت نفت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با  وجود کارهای انجام شده، در برخی زمینه‌ها از جمله توسعه فرآورده‌های نفتی به جای خام فروشی جای کار فراوانی وجود دارد.

مهندس دانشی با بیان اینکه در دولت جدید هدف‌گذاری منسجمی برای ایجاد تحول در صنعت نفت انجام شده است گفت: در مناطق نفتخیز جنوب نیز برنامه‌هایی از جمله تدوین برنامه پنجساله تولید، توسعه مخازن، تقویت ارتباط با شرکت‌های پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای همراه نفت و توسعه میادین خامی در دست اقدام است.

در این نشست که به همت حوزه مقاومت بسیج شهیدتندگویان(وزارت نفت - جنوب) برگزار شد، سرهنگ حسن باقری فرمانده این حوزه، مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مدیرعامل و مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مدیران شرکت ملی حفاری ایران و مدیرعامل و مدیران شرکت نفت و گاز اروندان حضور داشتند.