به گزارش اکونا پرس،
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در حاشیه بازدید از سایت شرکت نفت و گاز اروندان به همراه سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر استان خوزستان و  عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل این شرکت و جمعی از مدیران مناطق نفت جنوب، اظهار کرد: هدف از سفر به خوزستان دیدار و حضور در جمع راهیان نور و دیگری بازدید و سرکشی از میادین نفتی به ویژه میادین مشترک غرب کارون بود.

 وی افزود: مقام معظم رهبری تاکیدات ویژه‌ای بر توسعه و استفاده حداکثری از میادین مشترک دریایی و خشکی داشته که مورد تایید ریاست جمهوری و وزیر نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: چشم انداز تولید از منطقه غرب کارون حدود یک میلیون بشکه نفت خام در روز بوده بوده که عمده آن از میادین مشترک است.

وی با بیان اینکه در‌ مجموع در  غرب کارون میزان سرمایه گذاری مورد نیاز به منظور توسعه اولیه ۱۲ میلیارد دلار است که ۸ میلیارد دلار آن حداقل برای میادین مشترک است، اضافه کرد: از برنامه‌های مشترک در سال ۱۴۰۱ می‌توان به شتاب بخشی به توسعه میدان آزادگان جنوبی و تعیین تکلیف قرارداد فاز دوم میدان مشترک یادآوران که ارزش‌سرمایه گذاری آن ۴ میلیارد دلار است اشاره کرد.

 خجسته‌مهر با اشاره به توسعه یکپارچه فاز دوم آزادگان شمالی و فاز دوم آزادگان جنوبی که حدود ۷.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد، بیان کرد: اولویت ما توسعه و تولید حداکثری از میادین مشترک است.

 وی عنوان کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها در منطقه غرب کارون جمع‌آوری‌گازهای مشعل است که این نوید به مردم داده می‌شود تا پایان نیمه اول سال آینده تمام گاز‌های مشعل غرب کارون، آزادگان شمالی و جنوبی، یادآوران و بخشی از گاز میدان دارخوین جمع‌آوری شود.

خجسته‌مهر خاطرنشان کرد: در شرکت مناطق ملی نفتخیز جنوب یکی از اولویت‌های ما علاوه بر نگهداشت توان تولید، توسعه تکمیلی برخی از ساختار‌های نفتی و زمین شناسی است.

وی تعهد شرکت‌های نفتی و تاکید بر ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در استان را حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه در ۶ ماه گذشته تاکنون با تلاش ویژه در شرکت‌های تولیدی و انجام پروژه‌ها توانستیم حداکثر ظرفیت تولید را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: چشم‌انداز ما در سال ۱۴۰۱ افزایش ظرفیت تولید بوده که امید است به تولید بالای ۴ میلیون بشکه در روز برسیم.

وی در پایان افزود: هیچگونه منعی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی وجود ندارد ولی اولویت ما استفاده از شرکت‌های داخلی است.

همچنین در حاشیه این دیدار مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و فرمانده سپاه حضرت ولیعصر استان خوزستان و هیات همراه با اهدا شاخه گل به کارکنان شرکت نفت و گاز اروندان  در منطقه آزادگان شمالی به گفت‌وگو با آن‌ها پرداخت و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آن‌ها سال نو را  تبریک گفت.