به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از ایرنا، محسن خجسته مهر سه‌شنبه در حاشیه حضور در یادمان شهدای فتح المبین واقع در شهرستان شوش اظهار کرد: امروز تولید گاز و نفت کشور رو به افزایش است و همه ملت ایران شاهد تلاش های خدمتگزاران خود در صنعت نفت هستند تا توسعه‌ای تضمین برای کشور رقم زده شود.

 وی افزود: تلاش های صنعت نفت نوعی جهاد،  در شرایط جنگ اقتصادی است که برخلاف تصویرهایی که وجود داشت، این تلاش ها  در حال به ثمر رسیدن است.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بیان داشت: با تکیه بر اراده و ایمانی که منشأ آن شهدا است، جهاد اقتصادی در صنعت نفت استوار و مقتدرانه در حال پیشروی است.

 خجسته‌مهر ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته با بکارگیری از فناوری های جدید در صنعت نفت، جبهه اقتصادی را بیش از پیش تقویت می کنیم و همچون دوران دفاع مقدس در برابر بدخواهان ملت ایران با تمام توان ایستادگی خواهیم کرد.

 مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه تولید دانش بنیان سرلوحه برنامه های این صنعت خواهد بود گفت: قطعا ایجاد فرصت های شغلی پایدار در جریان افزایش تولید یک ضرورت و راهبرد اساسی خواهد بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 خجسته‌مهر در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سالگرد انجام عملیات فتح المبین در دوم فروردین سال ۱۳۶۱ اشاره کرد و گفت: در این‌عملیات ایثارگری های زیادی توسط شهدا و رزمندگان انجام شد که پیروزی قاطع در برابر رژیم بعث عراق را رقم زد.

 خجسته مهر اضافه کرد: بدخواهان ملت ایران فکر می کردند می توانند به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد کنند اما با ایستادگی که رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند، باعث ناامیدی و شکست دشمنان شد.

 عملیات فتح‌المبین عملیات نظامی گسترده نیروهای مسلح ایران، علیه نیروهای ارتش بعث عراق بود، که در فروردین ۱۳۶۱ با تلفات بالای انسانی دشمن پس از ۷ روز نبرد سنگین و با پیروزی قاطع نیروهای ایرانی و عقب‌نشینی ارتش عراق از سرزمین‌های اشغال‌شده، به پایان رسید.