به گزارش اکونا پرس،

محمد رحیمی پور، مدیر مالی پتروشیمی بوعلی در خصوص وضعیت سودآوری و درآمد این شرکت گفت: در صورتهای مالی حسابرسی نشده شرکت پتروشیمی بوعلی سینا سود هر سهم بیش از ۷۵ درصد نسبت به سود هر سهم در سال ۹۹ افزایش داشته است. همچنین درآمد شرکت ۲۶.۴ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰بوده که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰درصد افزایش داشته است.

۶۰ درصد درآمد بوعلی از صادرات است

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد درآمد شرکت به مبلغ ۱۴ هزار میلیارد تومان صادراتی بوده است.

رحیمی پور با اشاره به درآمد خوب شرکت نسبت به سال گذشته در خصوص مقدار تولید شرگت گفت: مقدار تولید شرکت در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل افزایش تولید خوبی داشته است. در سال ۱۴۰۰ با حدود ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی مجتمع تولید صورت گرفته است.

افزایش ۳۳ درصدی خوراک دریافتی بوعلی

به گفته وی، مقدار خوراک دریافتی در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و نهصد و هشتاد و پنج هزار تن شامل، نفتا، میعانات گازی و… بوده که نسبت به سال قبل ۳۳ درصد افزایش دریافتی خوراک داشت.

وی گفت: بر اساس صورتهای مالی حسابرسی نشده سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۸ هزار میلیارد ریال بوده و حدود ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رشد ۵۰ درصدی سود عملیاتی این پتروشیمی

مدیر مالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا گفت: مقدار تناژ فروش شرکت در سال گذشته حدود یک میلیون و ششصد هزار تن بوده و سود عملیاتی شرکت نسبت به سال ۹۹ حدود۵۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرمالی شرکت در پایان گفت: بیش از ٢٥٠هزارتن موجودی محصول داریم که با توجه به شرائط بازار درسه ماهه نخست سال ١٤٠١ بفروش می رسد.