به گزارش اکونا پرس،

در افتتاحیه نشست محمد اسماعیل کفایتی رییس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران و دبیر ستاد تحول و پیشرفت فناوری‌های دانش بنیان شرکت ملی نفت ایران و همچنین محمد صابر کرم‌بیگی معاون فناوری پارک توضیحاتی در خصوص مراحل طی شده در فراخوان، گام‌های پیش رو و نحوه برگزاری این نشست B2B ارائه کردند. 

 در این نشست کفایتی رئیس پارک به ارایه گزارشی از روند کارهای انجام شده،  پرداخت. ایشان یکی از ارکان طرح را آشنائی موسسات سرمایه گذار  با اهداف طرح دانست.

ایشان فرمود، در روند این اقدام؛ توجیه قسمتهای  مختلف و بهم رسانی شرکتهای سرمایه گذاری و خدمات چاهی و مجوعه فناور و دانش بنیان را از اقدامات پارک دانست.

کفایتی گفت: نشست توجیهی دوم  انتخاب چاهها با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت نفت در حال انجام می باشد و انتخاب چاهها توسط شرکتهاصورت  می گیرد که امیدواریم  ارزیابی شرکتهای ثبت نام کننده تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام برسد.

 رئیس پارک گفت: لازمه آن  فعال تر شدن شرکتهای درخواست کننده طرح می باشد. 

کفایتی همگرایی پارک و مجموعه مدیران شرکت ملی نفت و مناطق و شرکتهای بهره بردار و اقدامات توجیهی آنها را از نقاط قوت این طرح دانست.

ایشان بیان داشت طرف دیگر مجموعه فناور و دانش بنیان ها می باشند که امیدواریم  نسبت به شناسایی سرمایه گذاران قوی و یا ولو سرویسهای مناسب و شرکتهایی که توانایی انجام خدمات چاهی هستند سرعت بیشتری بگیرند و در جلسه دوم این بهم رسانی ولو سرویسها و مجموعه های سرمایه گذار ورود نمایند.

رئیس پارک ادامه داد که این موضوع به عنوان یک نوآوری باز در حال انجام است. در صورتی که مجموعه شرکت ملی نفت با ظرفیتی که دارد توانایی انجام کار را دارد ولی بنا بر این است که از شبکه توان بیرون استفاده شود. این طرح در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است و ارزیابی ما بر این است علی رغم ریسک طرح؛  این مهم توجیه فنی و اقتصادی را دارد و شرکتهای دیگری نیز علی رغم اتمام ثبت نام، تقاضای حضور در انجام طرح را داده اند. 

کفایتی گفت ما دست شرکتهای فناور را در شناسایی شرکتهای سرمایه گذار باز گذاشته ایم و آمادگی ارائه مشاوره به این شرکتها هستیم و قرارداد ها که بند بند و کلمه به کلمه آن ‌ مطالعه دقیقی شده است را در تیرماه  رونمایی کنیم.

به گزارش روابط عمومی پارک این نشست در حالی توسط پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برگزار شد که هر یک از ذینفعان اصلی این طرح در نشست‌های جداگانه‌ای در جریان جزییات و ابعاد طرح قرارگرفتند.

در  نشست  در روز اول  بستر مناسبی برای تشکیل کنسرسیوم‌هایی از ذینفعان اصلی طرح فراهم شد.