به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفتخیز، در این نشست مدیرمنابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب که به عنوان دبیر کارگروه هماهنگی استان خوزستان از سوی مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران منصوب شده است، طی سخنانی به اهداف برگزاری این جلسه اشاره کرد و گفت: ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در راستای شناسایی مسائل و مشکلات مبتلا‌به منابع انسانی و ارائه‌ی پیشنهادهای عملی و همچنین پیگیری مصوبات سفرهای استانی مرتبط با حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت از مهمترین اهداف برگزاری این کارگروه محسوب می‌شود.

منوچهر بارانی افزود: باید با تعامل گسترده با نیروی انسانی و حضور در مناطق عملیاتی مسائل و مشکلات واقعی نیروها را احصاء کنیم و برای رفع این معضلات ، پیگیری و نتیجه گیری تصمیم‌هایمان را از طریق مبادی ذی ربط  به شورای  مدیران توسعه منابع  انسانی صنعت  منعکس نماییم.

وی در ادامه با بیان اینکه مطالبه‌گری به حق و مبتنی بر قوانین و مقررات و در مسیر صحیح تنها راه رسیدن به هدف است، یادآور شد: اگر می خواهیم رضایت نیروی انسانی را تحصیل نمائیم باید  مطالبات به حق را در قالب همین کارگروه ها مطرح و پیگیری کنیم.  خوشبختانه افرادی که در راس راهبردی وزارتخانه حضور دارند، صادقانه تلاش می‌کنند تا مطالبات منابع انسانی را به سرانجام برسانند و شرکت‌های نفتی مستقر در جنوب با دارا بودن بیشترین تعداد نیروی انسانی به عنوان بزرگترین هاب صنعت نفت باید از این فرصت، نهایت استفاده را ببرند.

بارانی همچنین اظهار کرد: هدف‌گذاری در حوزه‌های مختلف  باید به صورت تخصصی صورت پذیرد و چالش‌هایمان را بر این مبنا تعریف کنیم و با ریشه یابی این چالش ها، برای رفع آنها راهکار عملیاتی ارائه دهیم.

همچنین در این نشست محمدحسن زیره پور مشاور منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: هم اکنون  بحث اصلی در سطح وزارت نفت اخذ تصمیم صحیح در خصوص  راهبری نیروهایی است که در بدنه اصلی سازمان جذب  شده و اگر امروز چالش‌های نیروی انسانی مرتفع نشود، طی دهه آینده با مشکلات متعددی مواجه می‌شویم.

  در این جلسه مدیران منابع انسانی شرکت های صنعت نفت مستقر در خوزستان، در خصوص چالش‌های حوزه منابع انسانی از جمله بازنگری در ساختار سازمانی، آموزش نیروهای ارکان ثالث، ارائه خدمات درمانی مطلوب، تسهیلات و خدمات رفاهی و مشکلات مرتبط با بیمه درمان تکمیلی و... به بحث و تبادل نظر پرداختند.