به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، جلسه کارگروه تولید بار اول شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به میزبانی شرکت کارون برگزار شد.

در این نشست محمد گلستان باغ، رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن تقدیر از شرکت کارون برای میزبانی از این جلسه اظهار داشت: همت خوب شرکت نفت و گاز کارون در تشکیل کارگروه تولید بار اول، نشان از دغدغه‌مند بودن مدیران این شرکت در جهت رفع چالش‌ها و مسائل صنعت نفت است.

وی افزود: تجربه گذشته به خوبی نشان داده است که چالش‌های امروز صنعت نفت، با کمک اهالی دانشگاه کشور قابل رفع است و ارتباط میان صنعت و دانشگاه هرچه عمیق تر باشد علاوه بر صرفه‌جویی‌های اقتصادی، در بحث سرعت بخشی به پروژه ها نیز شاهد پیشرفت خواهیم بود.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در خصوص اهمیت موضوع تولید بار اول گفت: صنعت نفت جنوب امروز، عزم جدی خود را بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری جزم کرده است که با معرفی چالش‌های خود به کارگروهای پژوهشی، تولیدات بار اول را خارج از پروسه اداری در کمترین زمان ثبت و به مرحله تولید برساند که در این خصوص لازم است شرکت‌های تابعه، درهای خود را به روی دانشگاه باز کنند و با ایجاد فرصت‌های مطالعاتی به اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات عالی، در جهت تقویت رابطه میان صنعت نفت و دانشگاه تلاش کنند.

در ابتدای این نشست، عباس ویسی مدیریت فنی شرکت نفت و گاز کارون ضمن معرفی اعضای کارگروه تولید بار شرکت کارون، در خصوص برخی از مسائل و چالش‌های شرکت نفت و گاز کارون گزارشی به حضار ارائه کرد و افزود: اگر بخواهیم به اهداف عالی خود در برنامه اعلام شده برای افزایش تولید دست پیدا کنیم، باید در جهت رفع چالش‌های موجود از طریق حمایت از دانش بنیان‌ها حرکت کنیم که برای این موضوع با تشکیل کارگروه تولید بار اول، برای شناسایی چالش‌ها، پیگیری راهکارهای رفع آن‌ها و حمایت از پروژه‌های فناورانه و تولیدات آن‌ها قدم برداشته‌ایم.

در ادامه نیز وحید زارع، مدیر عملیات شرکت نفت و گاز کارون ضمن تقدیر از حضور اعضای کارگروه پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به جهت حضور در شرکت کارون و تشکیل نشست مشترک با کارگروه تولید بار اول شرکت کارون، گفت: صنعت نفت هرچه در مسیر پیشرفت و افزایش تولید قدم بردارد با چالش‌ها و مسائل گسترده‌تر و جدیدی مواجه می‌شود که ورود سریع و علمی کارگروه‌های پژوهشی با استفاده از ابزارهای موجود و حمایتی برای رفع آن چالش‌ها بسیار با اهمیت است.

وی افزود: در کنار حمایت از اهالی دانشگاه، مجموعه نفت نیز دارای متخصصانی است که اگر از تخصص و دانش آنها که با علم تجربی نیز آمیخته شده است، برای جلوگیری از  روزمرگی بسیار مهم و لازم است در این بین، شناخت و معرفی چالش‌ها به اهالی دانشگاه، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی برای متخصصان صنعت نفت و حمایت از تحقیقات علمی آنان نیز با اهمیت است.

وحید مشایخی دبیر کارگروه تولید بار اول مناطق نفت‌خیز جنوب نیز در ادامه با اشاره به موضوع بخشنامه حمایت از تولیدات بار اول وزارت نفت و مفاد آن، گزارشی به حاضرین ارائه کرد و راهکارها و ابزار موجود برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و بار اول و پروسه اداری و تخصصی آن را بررسی کرد.

در انتهای این نشست حاضران نکاتی در خصوص مسائل و چالش‌های خود در حوزه پژوهش و تولیدات پژوهشی را بیان و بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان برای ثبت تولیدات بار اول تاکید کردند.