به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور که در برنامه "صف اول" شبکه خبر سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: تنوع رشته های بیمه ای به اندازه ای است که امنیت روانی و آرامش خاطر آحاد جامعه را تا حدود بسیاری تامین می کند.

رئیس کل بیمه مرکزی از راه اندازی صندوق حوادث طبیعی به عنوان یکی از دستاوردهای مهم صنعت بیمه نام برد و گفت: تا کنون بیش از بیست و شش میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی در کشور از پوشش این نوع بیمه نامه بهره می برند که هدفگذاری نهاد ناظر تحت پوشش قرار دادن تمامی واحدهای مسکونی است.
وی ابراز رضایت مقام معظم رهبری از شاخص های بیمه ای را مدال افتخار صنعت بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: بار مسئولیت بیمه گران از گذشته به مراتب سنگین تر شده و با پیام ایشان به کسب رضایت حداکثری مردم از خدمات و محصولات بیمه ای می اندیشیم.
مهندس مجید بهزادپور از اراده نهادناظر در راستای صدور مجوز برای شرکت های تخصصی بیمه خبر داد و خاطرنشان کرد: رشد کیفی بیمه گری در کنار فعالیت شرکت های جدید از راهبردهای جدی بیمه مرکزی است که آمارها از موفقیت این برنامه ریزی ها حکایت دارد.
رئیس شورای عالی بیمه از انتشار اوراق بهادار بیمه ای به عنوان یک گام بزرگ در راستای تغییر روند سرمایه گذاری یاد کرد و افزود: بازارسازی جدید برای توزیع ریسک بیمه ای در بازارهای مالی صورت گرفته و تاکنون چند شرکت مجوز انتشار این اوراق را دریافت کرده اند.
وی از پروژه های کروکی آنلاین و طرح هایی نظیر بازنشستگی تکمیلی و راه اندازی بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه ریلی به عنوان دستاوردهای دیگر صنعت بیمه در دولت سیزدهم نام برد.
بر اساس این گزارش، رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود بر آمادگی کامل صنعت بیمه برای حل مشکل بیمه گذاران تکمیلی درمان تاکید کرد و اظهار داشت: هاب درمان صنعت بیمه در مراحل نهایی قرار دارد و بر اساس قانون، وزارت بهداشت موظف است با راه اندازی کامل سامانه سپاس، زمینه اتصال صنعت بیمه را به آن فراهم کند.
وی از تشکیل شورای راهبردی به ریاست وزیر بهداشت به عنوان زمینه ساز راه اندازی کامل این سامانه، یاد کرد و گفت: انشالله تا سه ماه آینده فرایندهای مربوط به بیمه های تکمیلی درمان به اتمام می رسد و شاهد رضایت آحاد ملت شریف ایران خواهیم بود.
مهندس بهزادپور، رویکرد سرمایه گذاری های صنعت بیمه را با محوریت مردم و دولت عنوان کرد و گفت: روابط بین المللی با شتاب قابل قبولی در حال گسترش است و سرمایه گذاری های بیمه ای با جذب منابع بین المللی وارد مرحله جدیدی خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه با بیان این مساله که شفافیت از مهمترین راهبردهای بیمه مرکزی به شمار می آید، خاطرنشان کرد: انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بیمه ای از نمودهای عینی اطلاع رسانی است و اگر لازم باشد با جزئیات بیشتری به این شفاف سازی ادامه خواهیم داد.
وی با تقسیم بدهی های بیمه ای به دو بخش جاری و قطعی، ابراز امیدواری کرد که مجموعه ها و نهادهای بدهکار برای تسویه بدهی های خود اقدام کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ پرسشی مبنی بر چگونگی هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه به دستگاه های مختلف، اعلام کرد: عوارض تکلیفی بیمه شخص ثالث به میزان ده درصد به وزارت بهداشت پرداخت می شود و برخی از دستگاه های دیگر که به نوعی با موضوع حوادث و تلفات جاده ای درگیری دارند، مبالغ مشخصی اختصاص داده شده که باید گزارش هزینه کرد آن بر اساس قانون در اختیار نهاد ناظر صنعت بیمه قرار گیرد.
وی در این خصوص پیشنهادهایی را برای بهبود کیفیت هزینه کرد این منابع نیز ارائه کرد.
مهندس مجید بهزادپور در بخش دیگری از اظهارات خود به طراحی سه بسته متفاوت بیمه ای مخصوص آیین بزرگ راهپیمایی اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد صنعت بیمه در بزرگترین همایش جهان اسلام مورد تایید تمامی دستگاه های ذیربط بوده و در نظر داریم با تکمیل خدمات و محصولات ویژه اربعین، بستر لازم را برای رضایت حداکثری زائران را فراهم آوریم. 
رئیس شورای عالی بیمه با تشریح دستاوردهای تحول گرایانه و نوآوری در صنعت بیمه به برخی پیامدهای مثبت سه شنبه های نوآوری بیمه اشاره کرد و گفت: نوآوری در خدمت گسترش بازار و ایجاد فضای سالم در بازار رقابت است و نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان به دنبال ورود به بازار کسب و کار بیمه ای و سودآوری نیست.
وی راه اندازی سوئیچ بیمه ای را در راستای ایجاد فضای عادلانه رقابت توصیف کرد و افزود: نهادناظر برای انجام تکالیف قانونی و تحقق اهداف اسناد بالادستی از ابزارهای نوین نظارتی استفاده می کند و با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.
مهندس مجید بهزادپور، استقرار سامانه های کشف تخلف و تقلب را هم در این راستا ارزیابی کرد و اظهار داشت: کاهش تصدی گری از مهمترین برنامه های نهاد ناظر است و شبهه مداخله گری بیمه مرکزی در بازار کسب و کار بیمه ای به هیچ عنوان صحت ندارد.
 رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگساز و ارتباط گستر خواست تا با همراهی و هم افزایی به بازیابی جایگاه صنعت بیمه در دو بخش اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.
گفتنی است در این برنامه تلویزیونی در خصوص مسائلی نظیر: ابهامات بیمه شخص ثالث در خصوص پرداخت افت قیمت وسیله نقلیه، کیفیت ارتباطات بین المللی صنعت بیمه، آموزش های حرفه ای و همچنین پرورش سرمایه های انسانی، پرسش هایی مطرح شد که رئیس کل بیمه مرکزی به آنها پاسخ داد.